نخستین جلسه کارگروه سوخت و احتراق برگزار شد

نخستین جلسه کارگروه سوخت و احتراق براساس ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به ریاست نصرت اله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش شانا، نصرت اله سیفی در این جلسه به تشریح وضع مصرف انرژی در کشور پرداخت و اظهار کرد:‌ هدف اصلی کشور در بهینه سازی مصرف انرژی اجرای بند هفت سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در سال 1389 مبنی بر کاهش 50 درصدی شدت انرژی تا پایان برنامه ششم توسعه ای است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت افزود: براساس آمارهای ارائه شده در سال 1389، عرضه انرژی اولیه یک هزار و 760 میلیون بشکه معادل نفت خام و تولید ناخالص داخلی مطابق گزارشهای بانک مرکزی حدود یک میلیون و 717 هزار میلیارد ریال و شدت انرژی 1.02 بشکه معادل نفت خام به میلیون دلار بوده است که مطابق هدف اعلام شده، این رقم باید در سال 1400 به نصف کاهش یابد.

وی در ادامه به طرحهای بند "ق" تبصره بودجه سال 1393 اشاره کرد و گفت: امسال همسو با اجرای بند "ق" تبصره 2 بودجه 1393 حدود 70 میلیارد دلار طرح به شورای اقتصاد ارسال شده است که حدود 30 میلیارد دلار از این میزان مربوط به 12 پروژه های بهینه سازی انرژی است و تاکنون 10 میلیارد دلار آن برای طرحهای افزایش کارایی موتورخانه ها، طرح تفاهم، طرحهای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و گازرسانی به روستاها و تعویض 17 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده گازوئیلی به اتوبوس جدید گازسوز به تصویب رسیده  و باقیمانده طرحها در شورای اقتصاد در حال بررسی است.

در این جلسه جزئیات دستورالعمل و چگونگی گردش کار دبیرخانه و کارگروه سوخت و احتراق آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و اهداف کارگروه شامل اجرای آیین نامه ماده 14 با مسئولیتهای کارگروه مشخص شده در آیین نامه اجرایی، دبیرخانه و ریاست جلسات کارگروه (شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت) متقاضیان تسهیلات و بانک عامل، تعیین شاخصها و اولویتهای حمایت از پروژه های بهینه‌سازی انرژی، شفاف‌سازی فرآیند و گردش کار پذیرش، ارزیابی تایید طرحهای پیشنهادی و اعطای تسهیلات و نظارت بر اجرای این طرحها تشریح شد.

این جلسه با حضور اعضا کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت خانه های صنعت و نیرو، سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت اجرایی رئیس جمهور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در محل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

شایان یادآوری است، در پایان جلسه مقرر شد جلسه های کارگروه سوخت و احتراق به ریاست شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در محل این شرکت با حضور اعضا ادامه یابد و دبیرخانه آیین نامه اجرایی ماده 14 در این شرکت مستقر خواهد بود.

کد خبر 234025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =