۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
  • کد خبر: 234027
قیمت نفت برنت افزایش یافت

قیمت نفت در پایان معاملات دیروز پس از افت و خیز زیاد، اندکی افزایش یافت، به طوری که کاهش قیمت روزهای گذشته تا اندازه ای جبران شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (پنجشنبه نهم بهمن ماه) اندکی افزایش یافت در حالی که قیمت نفت برنت در میان معاملات به کمترین سطح قیمت از سال 2009 تا کنون رسید و نفت برنت نیز پس از خبر بالاتر رفتن ذخیره سازیهای نفت آمریکا مقداری کاهش یافت.

در ابتدای معاملات دیروز بازار نفت، با انتشار اخباری مبنی بر کاهش بی سابقه آمار بیکاری آمریکا که به کمترین سطح در 15 سال گذشته رسیده است، قیمتهای نفت افزایش یافت. کاهش نرخ بیکاری در آمریکا نشان از قدرتمندتر شدن این اقتصاد بزرگ دارد.

ادامه معاملات با کاهش قیمت نفت تا سطح کمترین قیمت سال 2009 همراه بود تا این که در پایان معاملات روند منفی قیمتها جبران شد.

شرکت خدمات نفتی جن اسکیپ، دیروز اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در پایانه کوشینگ از تاریخ 23 تا 27 ژانویه (سوم بهمن ماه تا هفتم بهمن ماه) یک میلیون و 600 هزار بشکه دیگر افزایش یافته است.

بر اساس گزارشهای پیشین دولت آمریکا، ذخیره سازیهای نفتی این کشور تا پیش از 23 ژانویه به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده بود. تنها در هفته منتهی به 23 ژانویه سطح ذخیره سازی نفت آمریکا 9 میلیون بشکه بالا رفت و به 407 میلیون بشکه رسید.

جیمز ویلیامز، اقتصاددان انرژی در موسسه دبلیو تی آر جی اکانامیکز، گفت: هم اکنون دلایل بسیار کمی برای خرید نفت وجود دارد و تنها روندی که می بینم منفی است.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات روز پنج شنبه (نهم بهمن ماه) هشت سنت افزایش یافت و به 44 دلار و 53 سنت برای هر بشکه رسید.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات دیروز (پنج شنبه، نهم بهمن ماه) 66 سنت بالا رفت و در سطح 49 دلار و 13 سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

در همین حال، اختلاف قیمت دو شاخص نفتی برنت و دبلیو تی آی به بیشترین سطح از پایان سال 2014 میلادی رسید. این اختلاف دیروز چهار دلار و 50 سنت بود.

کد خبر 234027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =