نفتکش حامل نفت کرستان عراق آبهای آمریکا را ترک کرد

نفتکشی که 6 ماه پیش برای تحویل نفت کردستان عراق به آبهای آمریکا وارد شده بود، اما نتوانست محموله خود را تحویل دهد، پس از مدتها و بدون تخلیه محموله اش از آبهای آمریکا خارج شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفتکشی که حامل یک میلیون بشکه نفت اقلیم کردستان عراق بود و به دلیل مناقشه اربیل و بغداد 6 ماه در آبهای آمریکا مجبور به توقف شده بود، روز سه شنبه (هفتم بهمن ماه) به سمت شرق حرکت کرد و از آبهای آمریکا خارج شد.

شرکت مارین منیجمنت سرویسز، دارنده نفتکش یونایتد کالاوارتا اعلام کرد این نفتکش که از ماه ژوئیه 2014 در آبهای خلیج مکزیک لنگر انداخته بود، اکنون به سمت جبل الطارق در حرکت است.

این شرکت همچنین افزود که نفتکش دستوری مبنی بر تخلیه محموله نفتی خود دریافت نکرد.

هفته گذشته، پرونده هایی که وکلای اقلیم کردستان عراق و بغداد به دادگاه هیوستون آمریکا ارائه کرده بودند نشان داد که نفتکش یاد شده باید به زودی برای رهایی یافتن از تحقیقاتی در باره  گواهینامه کلاس خود، به مقصد دیگری رهسپار شود.

وکلای هر دو طرف در دادگاه عنوان کردند که با ارائه بودجه سال 2015 به مجلس این کشور، این امیدواری وجود دارد که طرفهای دعوا با یکدیگر بر سر این محموله نفتی به توافق برسند.

بودجه 2015 عراق به عنوان سفیر حسن نیت میان بغداد و اربیل تلقی می شود زیرا هر دو دولت در حال مبارزه مشترک با شبه نظامیان داعش هستند. اربیل و بغداد در ماه دسامبر 2014 پس از مدتها مناقشه، به توافق نفتی رسیدند که به سبب آن اقلیم کردستان عراق می تواند نفت خود را با رعایت شرایطی صادر کند.

 

کد خبر 234028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =