ایران پیوند ترانزیتی امن و باصرفه میان اروپا و آسیاست

دسترسی ایران به آبهای آزاد در جنوب امکان افزایش ترانزیت کشورهای تراسیکا با کشورهای خاورمیانه، حاشیه جنوب خلیج فارس، شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی را به عنوان کشورهای ثالث از قلمرو ایران فراهم آورده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر راه و شهرسازی روز پنج شنبه (9 بهمن ماه) در یازدهمین نشست بین المللی حمل و نقل در استانبول گفت: ایران یک پیوند ترانزیتی امن و باصرفه میان اروپا، قفقاز، آسیای مرکزی و شرق آسیاست.

عباس آخوندی که خطاب به نشست وزیران میان دولتی کریدور حمل و نقل اروپا - قفقاز - آسیا موسوم به 'تراسیکا' سخن می گفت، افزود: دسترسی ایران به آبهای آزاد در جنوب امکان افزایش ترانزیت کشورهای تراسیکا با کشورهای خاورمیانه، حاشیه جنوب خلیج فارس، شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی را به عنوان کشورهای ثالث از قلمرو ایران فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیتهای ترانزیت هوایی از آسمان جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان یک پیوند ترانزیتی امن و با صرفه میان اروپا، قفقاز، آسیای مرکزی و شرق آسیا مورد توجه کشورهای تراسیکا قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران یک نمونه تازه مبتنی بر توسه پرشتاب زیر ساخت شبکه ریلی و رشد سریع حمل و نقل ریلی را برای افزایش بهره وری در موقعیت ممتاز جغرافیایی و استفاده بهینه از زیر ساختها و امکانات حمل و نقلی کشور بنیان گذاری کرده است.

در این نشست یک روزه نمایندگانی از کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، رومانی، تاجیکستان، اوکراین و ازبکستان شرکت دارند.

کد خبر 234030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =