۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
  • کد خبر: 234038
قیمت گاز فروشی به صنایع بحرین افزایش می یابد

بحرین قیمت گاز فروشی به بخش صنعتی را از یکم ماه آوریل 25 سنت برای هر یک میلیون بی تی یو گاز افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، شرکت آلومینیوم بحرین (ای ال بی ای) روز جمعه (10 بهمن ماه) در بیانیه ای اعلام کرد: بحرین قیمت گاز فروشی به شرکتها را از یکم ماه آوریل آینده 25 سنت برای هر یک میلیون بی تی یو گاز افزایش می دهد.

شرکت ای ال بی ای اعلام کرد که شرکت دولتی بحرین پترولیوم اعلام کرده است که قیمتهای گاز از 2.25 دلار به 2.50 دلار افزایش خواهد یافت.

پس از این، قیمتهای گاز هر ساله یکم ماه آوریل 25 سنت افزایش می یابد تا در یکم ماه آوریل سال 2021 میلادی به 4 دلار برای هر یک میلیون بی تی یو گاز برسد.

در پی برنامه دولت بحرین برای یافتن راههای ذخیره مالی به دلیل افت جهانی قیمتهای نفت، کابینه این کشور اوایل ماه جاری میلادی تصمیم گرفت که قیمت گاز فروشی به شرکتها را افزایش دهد.

سپتامبر سال ٢٠١٤ میلادی زمانی که قیمت نفت خام برنت ٩٧ دلار برای هر بشکه بود، تحلیلگران ارزیابی کردند که بحرین در سال ٢٠١٥ میلادی با کسری بودجه ٥,٧ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور مواجه می شود.

با این حال، قیمت نفت خام برنت دریای شمال هم اکنون ٤٩ دلار برای هر بشکه است و بنابراین این کسری شاید بیشتر شود.

کاهش یارانه ها حساسیت سیاسی دارد؛ سازمان ملی نظارت بر بازار نفت و گاز بحرین در دسامبر سال ٢٠١٣ میلادی اعلام کرده بود که به تدریح قیمت فروش سوخت گازوئیل در داخل را افزایش می دهد و تا سال ٢٠١٧ آن را دوبرابر می کند، اما پس از اعتراض برخی از اعضای پارلمان این کشور، اجرای این طرح به تعویق افتاد.
کد خبر 234038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =