گازپروم در صنعت گاز قرقیزستان سرمایه گذاری می کند

شرکت روسی گازپروم بین سالهای 2015 تا 2017 میلادی حدود 500 میلیون دلار در صنعت گاز قرقیزستان سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلکسی میلر، رئیس شرکت روسی گازپروم روز جمعه (10 بهمن ماه) اعلام کرد که این شرکت برای نوسازی و توسعه زیرساختهای گازی که در قرقیزستان در اختیار گرفته است و برای تضمین عرضه پایدار گاز، بین سالهای 2015 تا 2017 میلادی 495 میلیون دلار (34 میلیارد روبل) در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس یک توافقنامه 25 ساله که در ماه ژوییه سال 2013 امضا شد، شرکت گازپروم سهام شرکت دولتی گاز قرقیزستان (قرقیزگاز) را خرید و به شبکه گاز این کشور دست یافت.

پس از ارائه طرح سه ساله مدیران ارشد گازپروم به دولت قرقیزستان، میلر در جریان سفر به این کشور به خبرنگاران گفت: یک برنامه سرمایه گذاری با حجم 34 میلیارد روبل تدوین شده است.

وی با بیان این که این حجم سرمایه گذاری 1.7 برابر بیشتر از طرح اولیه است، افزود: همه فعالیتهای برنامه ریزی شده به طور کلی تامین اعتبار خواهد شد.

همسو با این برنامه که تا سال 2030 طراحی شده است، تعداد مصرف کنندگان قرقیز دریافت کننده گاز قرار است از 22 درصد کنونی به 60 درصد افزایش یابد.

بر اساس این طرح، شبکه موجود گازی قرقیزستان در همه هفت منطقه قرقیزستان نوسازی می شود و عملیات حفاری برای کشف گاز در این کشور انجام خواهد شد.

برآوردی درباره اجرای این طرح بلندمدت ارائه نشده است.

قرقیزستان تولید گاز ندارد و همه گاز مورد نیاز خود را با واردات این ماده از قزاقستان و ازبکستان تامین می کند.

توافقها درباره واگذاری سهام شرکت گاز قرقیزستان به گازپروم در جریان سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به بیشکک در اواخر سال ٢٠١٢ صورت گرفت.
کد خبر 234039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =