۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
  • کد خبر: 234040
ترکیه، بهترین مکان تشکیل یک هاب برای گاز روسیه

بنابراعلام یک موسسه مستقل انرژی، ترکیه بهترین محل تشکیل یک هاب برای گاز روسیه است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، جاناتان استرن، رئیس بخش گاز موسسه مستقل آکسفورد برای مطالعات انرژی گفت: ترکیه، بهترین محل تشکیل یک هاب برای گاز روسیه است، زیرا آنکارا تقاضای زیاد گازی دارد و از جاهای مختلفی گاز دریافت می کند.

وی افزود: تقاضای گازی ترکیه زیاد است و از جاهای مختلفی مانند ایران و آذربایجان گاز دریافت می کند؛ بنابراین، اگر بخواهیم یک هاب در منطقه ایجاد کنیم، ترکیه، بهترین مکان است.

یکم ماه دسامبر سال 2014 میلادی نیز شرکتهای گازپروم روسیه و بوتاش ترکیه یک یادداشت تفاهم برای ساخت یک خط لوله گازی با ظرفیت صادرات 63 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه از مسیر دریای سیاه امضا کردند.

این مقام گفت: طرح ساخت خط لوله گازی ترکیش استریم بسیار واقعی است و شرکت روسی گازپروم نیازی به ساخت چهار خط لوله (4 خط لوله طراحی شده در پروژه ساوث استریم) ندارد.

وی افزود: ما بر این باور هستیم که ساخت دو خط لوله همه چیزی است که گازپروم نیاز دارد و با ساخت دو خط لوله که به سمت غرب ترکیه و جایی نزدیک استانبول امتداد خواهد داشت، شرکت گازپروم نیازهای گازی ترکیه و همه جنوب شرق اروپا را تامین خواهد کرد.

استرن اعلام کرد: در شرایط کنونی سیاسی، همکاری روسیه با ترکیه و تحویل غیرمستقیم گاز به مصرف کنندگان اروپایی در مرزها، راهبرد خوبی برای روسیه است.

بنا به گفته آلکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم، به طور کلی 14 میلیارد مترمکعب گاز در سال به ترکیه عرضه می شود و باقیمانده این گاز نیز به هابی در مرز ترکیه-یونان و برای تحویل به مشتریان گازپروم در جنوب اروپا ترانزیت می شود.

در این روز، طرح ساخت خط لوله جدید ترانزیت گاز روسیه به ترکیه تایید شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه لغو طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم را اعلام کرد.

کد خبر 234040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =