نفت 50 دلاری، مبنای پیش‌بینی‌های اقتصاد کلان روسیه است

وزیر توسعه اقتصادی روسیه نفت 50 دلاری را مبنای پیش‌بینی‌های اقتصاد کلان این کشور برای سال 2015 اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکسی اولیکایف پنجشنبه (9 بهمن ماه 93) اعلام کرد که پیش‌بینی‌های اقتصاد کلان روسیه برای سال 2015 بر مبنای قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت، انجام گرفته است.

اولیکایف افزود: دولت نه تنها پیش‌بینی‌های خود برای سال جاری میلادی را بازبینی کرده، بلکه پیش‌بینی‌ها برای سال‌های 2016 و 2017 را نیز مورد بازبینی قرار داده است.

وی یادآور شد: البته بهای 50 دلار برای هر بشکه نفت شاید بیش از اندازه محافظه‌کارانه به نظر برسد. زیرا عموم بانک‌های سرمایه‌گذاری و تحلیلگران قیمت هر بشکه نفت را 60 دلار پیش‌بینی می‌کنند.

سقوط بهای نفت از ژوئن سال 2014 میلادی تاکنون موجب شده است تا این کالا نیمی از ارزش خود را از دست بدهد. همین مسئله اقتصاد کشورهای تولید کننده را که به شدت به بهای نفت وابسته است دچار مشکل کرده و این کشورها را وادار به اتخاذ سیاست‌های انقباضی بودجه کرده است.

روسیه نیمی از درآمدهای بودجه خود را از طریق فروش نفت و گاز تامین می‌کند. همین مسئله شرایط این کشور را در شرایط تحریم‌های غرب و کاهش ارزش روبل، دچار مشکل کرده است و مقام‌های دولت را واداشته تا به دنبال راهکارهای مقابله با بحران اقتصادی باشند.
کد خبر 234050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =