جداسازی آب شرب از بهداشتی کلید خورد

آب شهر 12 هزار نفری بجستان برای نخستین بار در کشور با هدف جداسازی آب شرب از بهداشتی، با کارتهای شارژ به فروش می‌رسد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی از اجرای تفکیک شبکه آب بهداشتی و آب شرب در این استان خبر داد و گفت: در این طرح که در شهر 12 هزار نفری بجستان اجرا شده، برای نخستین بار پروژه جداسازی آب شرب از آب بهداشتی در کشور عملیاتی شده است.

وی با اشاره به این که در اجرای این طرح به صورت شبکه‌ای ایستگاه های توزیع آب را در سطح شهر استقرار داده‌ایم افزود: حداکثر فاصله شبکه‌های توزیع آب شرب از هر واحد مسکونی مشترکان حداکثر 250 متر است.

اسماعیلیان تصریح کرد: در این شرایط مردم هزینه کمتری بابت آب شرب پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان این که در این طرح با احداث 14 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب، نسبت به ایجاد 20ایستگاه برداشت آب در سطح بجستان اقدام کرده ایم گفت: با وجود آنکه هنوز قیمت مشخصی برای آب شرب این شهر تعیین نشده اما بر اساس پیش بینی ها تقریبا قیمت خرید هر لیتر آب شرب برای مشترکان 10 تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی ادامه داد: کیفیت این آب از آب بطری‌های معدنی نیز بیشتر است و بر اساس این پروژه فروش کارتی آب به مشترکان صورت می‌گیرد، بطوری که هر ایستگاه توزیع آب در سطح شهر مجهز به یک دستگاه شارژ و فروش کارتی آب است.

اسماعیلیان  اظهار کرد: مشترکان این شهر با خرید کارتهای قابل شارژ مشابه به کارت‌های اعتباری مترو و قرار دادن آن در دستگاه‌های خرید آب نسبت به پر کردن ظروف آب خود اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این شهر تصفیه خانه‌ای به ظرفیت 350 مترمکعب در شبانه‌روز برای تصفیه آب شرب مشترکان احداث شده و آب موجود در لوله‌های منازل آب بهداشتی و در حد استانداردهای مطلوب است.

اسماعیلیان با بیان این که کیفیت آب در استان خراسان با توجه به اقلیم و شرایط بارش‌ها با کاهش روبرو است، گفت: جداسازی آب شرب از بهداشتی رویکرد اصلی است که می‌توان در بهبود کیفیت آب شرب اثرگذار باشد.



کد خبر 234051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =