برگزاری مانور واکنش در شرایط اضطراری در انبار نفت قم

عملیات واکنش در شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل در تاسیسات انبار نفت شهید زین الدین منطقه قم با هدف ایجاد آمادگی کارکنان منطقه و هماهنگی سازمانهای امداد و نجات استان برگزار شد.

به گزارش شانا، این مانور به منظور ایجاد آمادگی جهت مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، انجام برنامه های عملیاتی، استفاده از تجهیزات، بررسی پیامدهای وقوع حوادث در تاسیسات انبار نفت در سطح استان، آشنایی کارگروههای امداد و نجات ستاد مدیریت بحران با حوادث تاسیسات نفتی انجام شد.

همچنین شناخت تمهیدات دشمن و شناسایی نقاط آسیب پذیر، مقابله و کنترل حوادث به منظور کاهش خسارتهای احتمالی جانی و مالی، آمادگی و استفاده از تجهیزات و نفرات جایگزین برای بهره برداری موقت از تجهیزات جهت تامین سوخت مورد نیاز استان و پیشگیری از بحرانهای اجتماعی و امنیتی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود در حوادث احتمالی از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

این تمرین با حضور  مدیر کل مدیریت بحران استان، مدیرکل پدافند غیر عامل و چند تن از مسئولین امنیتی و انتظامی استان قم در چهار مرحله برگزار شد.

این مراحل شامل: مرحله یکم : عملیات مقابله با حادثه نشت فرآورده و آتش سوزی سکوهای بارگیری نفتکش ناشی از وقوع زلزله

مرحله دوم: کولینگ مخزن مجاور سکوهای تخلیه و بارگیری نفتکش به منظور پیشگیری از انتقال حریق

مرحله سوم: مقابله با حریق واقعی ناشی از حملات خرابکاری به مخزن شماره 10و دستگیری عوامل خرابکار

مرحله چهارم: پایش و سرشماری نیروهای شرکت کننده در عملیات و همچنین کنترل تجهیزات انبار نفت توسط مسئولان مربوطه بود.

در این مانور 150 نفر از نیروهای عملیاتی، 52 نفر از نیروهای پشتیبانی و 75 نفر به عنوان پایش کننده و ناظر شرکت داشتند.

شایان ذکر است که در این عملیات از 46 دستگاه ادوات سبک و سنگین سیار و ثابت امداد و نجات، آتش نشانی و خودروهای عملیاتی انتظامی و 32 دستگاه ادوات سیار پشتیبانی استفاده شد.

کد خبر 234055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =