خوراک اتیلن به پتروشیمی مهاباد می رسد

مجری خط لوله اتیلن غرب از ارسال خوراک اتیلن به پتروشیمی مهاباد تا پیش از پایان سال خبر داد.

مسعود میسمی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که تاکنون برای احداث خط لوله اتیلن غرب استانداری کردستان برای رفع معارضان زمینهای سر راه این خط لوله کمکهای زیادی کرده است، گفت: با دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت، دادستانی استانهایی که این خط لوله در آنها احداث شده مکلف به همکاری با این پروژه در زمینه رفع معارضان هستند.

وی معارضان مناطق حسین آباد و ابراهیم آباد را در استان کردستان از مهمترین موانع اجرای خط لوله اتیلن غرب دانست و گفت: هم اکنون با رفع این مشکل حدود یک ماه است که کار احداث خط لوله در این مناطق دوباره آغاز شده و پیش بینی می شود این مرحله از پروژه تا یک ماه آینده به پایان برسد.

مجری خط لوله اتیلن غرب با اشاره به این که پتروشیمی های مختلفی تاکنون تقاضای اتصال به خط لوله اتیلن غرب را برای تامین خوراک خود داشته اند، گفت: هم اکنون پتروشیمی های دهلران، ایلام، اردبیل و تبریز از جمله متقاضیان و دریافت کنندگان جدید دریافت خوراک هستند.

میسمی گفت: بخش دنای خط لوله اتیلن غرب به دلیل کمبود بودجه اجرایی نشده است، اما هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی همه تلاش خود را برای حمایت از این پروژه انجام می دهد.

به گزارش شانا، خط لوله اتیلن غرب نام یک خط لوله و مجموعه‌ای از کارخانه‌های پتروشیمی در غرب، شمال غربی و جنوب غربی ایران است، دولت در آبانماه ۱۳۸۱ تصمیم گرفت گاز اتیلن را از منطقهٔ عسلویه در شرق استان بوشهر به استانهای خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انتقال دهد.

تأمین‌کنندگان اصلی اتیلن این خط لوله یکهزار و دویست کیلومتری، پتروشیمی کاویان در بوشهر و پتروشیمی اروند در خوزستان هستند.

قرار است با راه‌اندازی این خط لوله تولیدات مجتمعهای پتروشیمی جنوب ایران به مصرف صادرات برسد و تولیدات پتروشیمی غرب ایران افزون بر مصرف داخلی، به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، گرجستان و ارمنستان نیز صادر شود.

با راه اندازی خط لوله اتیلن غرب بیش از 11 مجتمع پتروشیمی از این خط لوله خوراک دریافت می کنند.

کد خبر 234060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =