واریز بیش از 44 میلیارد ریال درآمد فروش نفت گاز "باک پر" به خزانه دولت

با اجرای طرح فروش نفت گاز (گازوییل) در قالب طرح "باک پر" در مرز دوغارون خراسان رضوی، تاکنون بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون ریال از این محل به خزانه دولت واریز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی به خبرنگار شانا گفت: از 15 مهرماه امسال که طرح عرضه سوخت(نفت گاز) به روش "باک پر" در مرز دوغارون آغاز شده است تا پایان دیماه، از محل فروش این فرآورده نفتی به نرخ تعادلی، 44 میلیارد و 561 میلیون و 853 هزار ریال درآمد زایی و به خزانه دولت واریز شده است.

محمد مهدی قرائی تصریح کرد: در این طرح بیش از دو میلیون و 121 هزار و 993 لیتر نفت گاز به فروش رفته است.

وی همچنین از فروش 216 هزار و 385 لیتر نفت گاز به این روش در دیماه امسال خبر داد و افزود: اعتبار حاصل شده از فروش سوخت به شیوه باک پر، در نخستین ماه زمستان، به مرز پنج میلیارد و 491 میلیون و 253 هزار ریال رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، گفت: در طرح "باک پر" که خودروهای گازوییل سوز را شامل می شود، خودروهایی که از مرز دوغارون خارج و به سمت افغانستان می روند، باید باک سوخت خود را پر کنند.

قرایی مبنای نرخگذاری در این طرح را قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران در کشور افغانستان دانست که بوسیله کمیته نرخگذاری استان خراسان رضوی اعلام می شود.

وی کاهش قاچاق نفت گاز و جمع آوری شدن گالن به دستهای خرید و فروش کننده این فرآورده را از آثار مهم اجرای طرح فروش نفت گاز باک پر  در مرز دوغارون خواند.

در طرح "باک پر" خودروهای خروجی از مرز ایران به سمت کشورهای مقصد، باید باک سوخت خود را پر کنند.

مبنای نرخگذاری در این طرح، قیمت گازوییل در نخستین جایگاه سوخت آنسوی مرز ایران است که به وسیله کمیته نرخگذاری استان مربوطه اعلام می شود.

جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استانداردسازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

کد خبر 234061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =