تلاش کلمبیا برای احیای صنعت بحران‌زده نفت

دولت کلمبیا که با سقوط قابل توجه ارزش سهام شرکت‌های نفتی خود مواجه شده، در حال بررسی طرحی برای نجات بخش بحران‌زده نفتی این کشور است.

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، در پی سقوط ارزش سهام بزرگترین شرکت نفتی مستقل کلمبیا، نمایندگان وزارت انرژی و «آژانس ملی هیدروکربنها»ی این کشور پنجشنبه (9 بهمن ماه 93) برای بررسی چگونگی کمک به صنعت نفت تشکیل جلسه دادند.

«خاویر بتانکورت»، رئیس آژانس ملی هیدروکربنهای کلمبیا که مدیریت منابع نفتی و گازی این کشور را بر عهده دارد در خصوص این جلسه گفت:‌ ما خود را ملتزم به تسهیل اکتشاف و بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی کلمبیا می‌دانیم و بناراین به دنبال راهی برای حفظ این صنعت هستیم.

بتانکورت به جزئیات راهکارهای پیشنهادی برای حمایت از صنعت نفت کلمبیا اشاره نکرد اما منابع نزدیک به گفتگوها اطلاع دادند که طرح‌هایی که با هدف تسکین پیامدهای مخرب سقوط قیمت نفت بر صنایع کلمبیا ارائه شده‌اند،‌ شامل کاهش سهم دولت در پروژه‌های نفتی، ارائه بخش بیشتری از درآمدهای نفتی به شرکت‌های فعال این حوزه و کاهش مدت زمان دریافت تائیدیه‌های زیست‌محیطی از 16 ماه به زیر یک سال است.

دولت کلمبیا همچنین در نظر دارد تا مهلت اکتشاف بلوک‌های نفتی را افزایش دهد تا شرکت‌ها زمان بیشتری قبل از تحویل بلوکهای مورد بهره‌داری خود به دولت در اختیار داشته باشند.

تدابیر حمایتی دولت کلمبیا از صنعت نفت این کشور در حالی انجام می‌شود که در نتیجه افت بیش از 50 درصدی قیمت نفت از ژوئیه سال گذشته میلادی تاکنون و کاهش کشفیات جدید موجب شده تا شرکت‌های نفتی این کشور تحت فشار بدهی‌های سنگین قرار گیرند.

در نتیجه این مشکلات، ارزش سهام شرکت دولتی «اکوپترول» کلمبیا از میانه ژوئیه سال گذشته میادی تاکنون 52 درصد و ارزش سهام شرکت خصوصی «پسفیک رابیالز انرژی» نیز در مدت مشابه 85 درصد کاهش یابد.

کد خبر 234072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =