۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 234074
کاهش 13 درصدی مخارج شورون در سال 2015

شرکت نفت شورون آمریکا، روز جمعه (10 بهمن ماه) از کاهش 13 درصدی مخارج خود در سال 2015 میلادی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان‌مانی، شورون روز جمعه اعلام کرد که در پی افت قیمت نفت، هزینه‌های خود را برای پروژه‌های اکتشافی و تولید نفت در سال جاری با 13 درصد کاهش نسبت به سال 2014 میلادی به 35 میلیارد دلار می‌رساند.

این خبر یک روز پس از تصمیم شرکت انگلیسی-هلندی شل مبنی بر کاهش 15 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاریهای کلان برنامه‌ریزی‌شده این شرکت در سه سال آینده اعلام شد.

با افزایش عرضه نفت و همچنین کاهش تقاضای این محصول در جهان، قیمت نفت با افت قابل‌توجهی روبرو شده است. قیمت نفت روز پنجشنبه به زیر 44 دلار در هر بشکه کاهش یافت که پایینترین سطح از ماه مارس سال 2009 میلادی تاکنون یعنی زمان بحران بزرگ اقتصاد جهانی بوده است.

جان واتسون، مدیرعامل شرکت شورون، با اعلام این که شرکت به شرایط بازار واکنش نشان می‌دهد، گفت که وی آماده است تا در راستای ثابت نگه داشتن هزینه‌ها، فعالانه کاهش مخارج را دنبال کند. 

وی تصریح کرد: شورون تنها قابل‌توجه‌ترین فرصتها را انتخاب می‌کند.

شورون، دومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا، همچنین روز جمعه اعلام کرد که در پی افت قیمت نفت، درآمد این شرکت به یک دلار و 85 سنت در هر سهم کاهش یافت.  

با این وجود، نتایج اعلام‌شده بیشتر از حد انتظار بود زیرا فعالیتهای پالایشگاهی شورون به جبران کاهش قیمتهای نفت کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکتهای انرژی تاکنون اعلام کرده‌اند که در نظر دارند به دلیل افت قیمت نفت، سرمایه‌گذاریهای خود را کاهش دهند. 

شرکت بی‌اچ‌پی‌بیلیتون در ماه جاری اعلام کرد که فعالیتهای حفاری ساحلی خود را در آمریکا در سال جاری 40 درصد کاهش می‌‍دهد. شلمبرژه نیز به تازگی از برنامه خود برای تعدیل 9 هزار کارمند خبر داده بود.

همچنین شرکت بزرگ انرژی توتال فرانسه مخارج سرمایه‌ای خود را در سال جاری 10 درصد کاهش داده است.

واتسون در ادامه گفت که با وجود افت کنونی قیمتهای نفت، این شرکت همچنان بر این باور است که ساختارهای بنیادین حاکم بر بازار نفت همچنان از جذابیت لازم برخوردار است.

کد خبر 234074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =