میلیونها گالن نفت در بستر خلیج مکزیک باقی‌مانده است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که همچنان میلیونها گالن نفت از زمان نشتی شرکت بی پی در بستر خلیج مکزیک وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری «تینک پراگرس»، نتایج یک مطالعه که در نشریه «علوم و فناوری محیط زیست» منتشر شده است نشان می‌دهد که با وجود اتمام عملیات پاکسازی خلیج مکزیک از سوی شرکت بی پی، همچنان شش تا 10 میلیون گالن نفت (بیش از 300 هزار بشکه) در بستر آبهای این خلیج وجود دارد.

«جف چانتون»، محقق ارشد این مطالعه در گفتگو با بینک پراگرس گفت: با توجه به آنکه در زمان حادثه نشت نفت خلیج مکزیک بسیاری از مردم شاهد غرق شدن نفت بودند، انتظار داشتیم حجم بسیار بیشتری از نفت ته نشین شده باشد. اما به هر حال مسئله ته‌نشینی نفت، پدیده جدید است که تاکنون در حوادث اینچنینی مورد بررسی قرار نگرفته بود.

چانتون تصریح کرد: بسیاری تصور می‌کنند که نفت روی سطح آب شناور می‌ماند و در گذشته نیز مسئله ته‌نشینی نفت مورد توجه دانشمندان نبود و در عملیات پاکسازی لکه های نفتی نیز به آن توجهی نمی‌شد.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، بخشی از نفت نشت شده در خلیج مکزیک، در لایه‌های بالایی بستر آبهای آن ته‌نشین شده‌اند و به همین خاطر این امکان وجود دارد که در آینده نیز این نفت ته‌نشین شده به آب وارد شود.

به گفته چانتون، این مسئله همچنین بدان معناست که نفت ته‌نشین شده، وارد چرخه غذایی موجودات این خلیج نیز شده است که این مسئله می‌تواند در طولانی مدت مشکلی برای سلامتی و بهداشت ماهیهای این منطقه باشد.

چاه نفتی ماکوندو، متعلق به بی پی، در سال ٢٠١٠ میلادی منفجر و سبب نشت گسترده نفت در خلیج مکزیک شد، در پی این حادثه یک دکل حفاری افقی آبهای عمیق منفجر شد، ١١ کارگر جان خود را از دست دادند و میلیونها گالن نفت سواحل لوئیزیانا تا فلوریدا را آلوده کرد.

کد خبر 234075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =