2 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاههای طرف تفاهم با نفت پرداخت می شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، گفت: ردیف اعتباری پرداختها به 9 دانشگاه طرف قرارداد با مجموعه نفت در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت تائید شده و مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز دستور پرداخت را صادر کرده است.

محمدعلی عمادی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر که تا پایان امسال اعتباری 2 میلیارد تومانی برای 9 دانشگاه طرف تفاهم وزارت نفت اختصاص یافته است، گفت: بخشی از این اعتبار تا پایان امسال اختصاص می یابد و پیش پرداختی به دانشگاه ها می دهیم تا کار را آغاز کنند.

عمادی با بیان این که ادامه پرداختهای مالی متناسب با عملکرد هر دانشگاه در میدانهای در اختیارشان است، گفت: ردیف اعتباری این پرداختها در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت تائید شده و مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز دستور پرداختها را صادر کرده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد که این دانشگاه ها در واقع مشاوران و پیمانکاران نفت خواهند بود و افزود: در این 10 سال این دانشگاه ها مبالغی را بابت خدمات و اقدامهایی که انجام می دهند دریافت می کنند، زیرا آنها از نیروهای متفکر و خدمات فناورانه خود استفاده می کنند.

وی با بیان این که قرارداد 10 ساله مجموعه نفت و دسترسی به یک یا چند میدان نفتی امتیازی است که مجموعه نفت به این دانشگاهها و پژوهشگاهها داده است، گفت: توانایی ها، دسترسی ها و منابع اطلاعاتی و نیز تجربه این مجموعه های علمی متفاوت است و به همین دلیل انتظار ما از هر کدام این مجموعه ها متفاوت است و به همان نسبت مسئولیت میدانها را واگذار می کنیم. به عنوان مثال بزرگترین میدان را به پژوهشگاه صنعت نفت که شرایط بهتری دارد سپرده ایم و  شرکت مناطق نفتخیز جنوب با 6 میدان بیشترین سهم را در این پروژه دارد.

عمادی گفت: باید زنجیره صنعت ، دانشگاه و تحقیقات شکل گیرد و با این همکاریها تراز استفاده از فناوری در کشور بالا رود. در مورد حفاریها و هزینه تجهیزات آن ، استفاده از پمپهای درون چاهی و بسیاری از نیازهای اصلی صنعت نفت باید اقدامهای علمی و فناورانه صورت گیرد و این مهم باید از دانشگاهها آغاز شود.

به گزارش شانا، تفاهم نامه وزارت نفت با 9 دانشگاه و پژوهشگاه برای مطالعه توسعه و ازدیاد برداشت پیش از این با تاکید دو وزیر نفت و علوم امضا شده و قرار است به زودی قرارداد هر یک از دانشگاه ها و شرکتهای عملیاتی مجموعه شرکت ملی نفت ایران امضا شود.

کد خبر 234078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =