افزایش 14 درصدی فرآورش گاز پالایشگاه بیدبلند

شرکت پالایش گاز بیدبلند در 10 ماه امسال، شش میلیارد و 812 میلیون مترمکعب گاز را فرآورش کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، 14.3 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در 10 ماه پارسال بیش از پنج میلیارد مترمکعب گاز فرآورش شده که این مقدار در مدت مشابه امسال با افزایش 14.3 درصدی به شش میلیارد و 812 میلیون مترمکعب رسیده است.

فرآورش 8 میلیارد مترمکعب گاز تا پایان امسال

علی محمد پوررضا با بیان این که هم اکنون چهار واحد شیرین سازی، وظیفه فرآورش روزانه ٢٧,٢ میلیون مترمکعب گاز را در این پالایشگاه بر عهده دارند، افزود: شرکت پالایش گاز بیدبلند، پارسال ٧.٨ میلیارد مترمکعب گاز را پالایش کرد و بر اساس پیش بینی، این مقدار تا پایان امسال با افزایش ٢٠٠ متر مکعبی به هشت میلیارد مترمکعب می رسد.

وی یادآور شد: با برخی تغییرات در واحدهای این پالایشگاه امکان افزایش ١٠ درصدی تولید به وجود آمده و در فصل زمستان می توانیم روزانه تا ٣٠,٥ میلیون مترمکعب نیز گاز تولید کنیم.

تولید 98 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه مسجدسلیمان

پوررضا با بیان این که پالایشگاه گاز مسجدسلیمان با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون مترمکعب نیز تحت مدیریت پالایشگاه بیدبلند است، تاکید کرد: پالایشگاه گاز مسجدسلیمان نیز در 10 ماه امسال، 98 میلیون مترمکعب گاز فرآورش کرده است.

به گفته وی، پالایش گاز در این شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش 18 درصدی بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند تصریح کرد: پالایشگاه مسجد سلیمان خوراک خود را از چاههای مسجدسلیمان دریافت و گاز شهرستان مسجدسلیمان و صنایع آن را تامین می کند.

پوررضا یادآور شد: پالایشگاه گاز مسجد سلیمان در ٢٥٠ کیلومتری شرکت پالایش گاز بیدبلند واقع شده و تحت مدیریت این پالایشگاه قرار دارد.

دریافت 3.1 میلیارد مترمکعب گاز از منابع پارس جنوبی

وی گفت: پالایشگاه بیدبلند در 10 ماه امسال، 3.1 میلیارد مترمکعب گاز را از خط پنجم سراسری دریافت کرده است.

پوررضا با اشاره به طرحهای توسعه ای پالایشگاه برای افزایش تولید و احداث واحد SRU این شرکت نیز گفت: برنامه های توسعه نیازمند تامین پایدار خوراک از سوی بالادست در مدت زمان 15 تا 20 سال است.

به گفته وی، پالایشگاه بیدبلند علاوه بر پیگیری دریافت خوراک پایدار و بلندمدت از خط پنجم سراسری، حوزه های جدید در منطقه آغاجاری و گچساران را نیز برای دریافت خوراک پیگیری می کند.

ثبت بیش از 25.5 میلیون نفر- ساعت کار بدون حادثه

وی با بیان این که پالایشگاه بیدبلند در زمینه حفاظت از محیط زیست و شاخصهای پایش حادثه از جمله شرکتهای پیشرو بشمار می رود، اظهار کرد: تاکنون، 25 میلیون و 500 هزار نفر-ساعت کار بدون حادثه در این شرکت ثبت شده است.

به گزارش شانا، شرکت پالایش گاز بیدبلند در ١٨ کیلومتری شمال آغاجاری، ٣٢ کیلومتری غرب بهبهان و ٣٥ کیلومتری شرق میانکوه در استان خوزستان واقع شده است.

بر پایه این گزارش، این پالایشگاه گازهای همراه حوزه آغاجاری، گاز ترش حوزه آغار و گازهای ترش پارس جنوبی را دریافت و پس از شیرین سازی به خطوط سراسری ارسال می کند.

 

کد خبر 234080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =