۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 234093

رییس سازمان انرژی‌های نو ایران با اعلام خبر تصویب اساس نامه ادغام این سازمان با سازمان بهره وری انرژی ایران و تشکیل ساتبا در کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: اساس نامه در انتظار رفتن به صحن علنی مجلس است.

به گزارش شانا، یوسف آرمودلی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که اساس نامه ادغام سابا و سانا پس از گذر از کمیسیون برنامه ریزی و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، در کمیسیون اجتماعی نیز تصویب شد گفت: کار بررسی اساس‌نامه در کمیسیون‌های مجلس به پایان رسید.
وی با تاکید بر این‌که کار بررسی اساسنامه ادغام سانا و سابا حدود یک سال در مجلس زمان برد، گفت: بالاخره کار کارشناسی آن تمام شده و تنها مرحله تصویب در صحن علنی باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، در سه سال گذشته بحث انحلال سانا و سابا و تشکیل سازمانی جدید به نام "ساتبا" مطرح بوده است و درآبان ماه سال گذشته لایحه اساسنامه «سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی» (ساتبا) از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد و اکنون در حال گذر از خوان‌های مجلس برای تصویب است.

بر اساس آنچه در مقدمه لایحه دولت بیان شده است، نظر به اینکه طبق ماده 8 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی - مصوب 1389 - به وزارت نیرو اجازه داده شده در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری برای ارتقای بهره‌وری و استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر، نسبت به تأسیس یک سازمان با شخصیت حقوقی مستقل اقدام کند و ردیف‌های بودجه مربوط به امور مذکور را از سازمان‌های زیرمجموعه خود به سازمان جدید انتقال دهد و اساسنامه و وظایف سازمان یاد شده توسط وزارت نیرو تهیه و پس از تأیید هیأت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، لذا به منظور ادغام سازمان‌های بهره‌وری انرژی ایران و انرژی‌های نو ایران و ایجاد سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی، لایحه اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) دارای شخصیت حقوقی مستقل و مرکز اصلی آن تهران و حوزه فعالیت آن سراسر کشور است. از تاریخ لازم‌الاجرا شدن اساسنامه، وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) و سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) به همراه بودجه، اعتبارات، اموال، دارایی‌ها، بدهی‌ها، تعهدات و امکانات و نیروی انسانی به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) انتقال می‌یابد.

کد خبر 234093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =