داعش یک واحد تولیدی نفت را در شمال عراق تصرف کرد

مقامهای نفتی و امنیتی امروز (شنبه 11 بهمن ماه) اعلام کردند که شبه‌نظامیان گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی یک واحد کوچک تولیدی نفت را در شهر کرکوک تصرف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای نفتی و امنیتی امروز اعلام کردند که شبه‌نظامیان داعش یک میدان نفتی کوچک را به همراه 15 کارگر آن در نزدیکی شهر کرکوک در شمال عراق به تصرف خود درآوردند. 

دو مقام نفتی در شرکت دولتی نورث اویل عراق ضمن تأیید خبر تصرف واحد جداسازی نفت خام در میدان نفتی خباز به وسیله شبه‌نظامیان داعش، اعلام کردند که پس از قطع ارتباط این شرکت با این واحد تولیدی، 15 کارگر نفتی آن مفقود شده‌اند.

یکی از مهندسان شرکت نورث اویل گفت: یکی از کارگران با ما تماس گرفت و اعلام کرد که دهها نفر از شبه‌نظامیان داعش این واحد را محاصره کرده‌ و از کارگران خواسته‌اند تا محل را ترک کنند. ارتباط ما با آنها قطع شد و ممکن است که کارگران گروگان گرفته شده باشند.

این گروهک تندرو پس از هجوم به مناطق شمالی عراق در تابستان گذشته، دست‌کم چهار میدان نفتی کوچک را به تصرف خود درآورد و به منظور تأمین مالی فعالیتهای خود، فروش نفت خام و بنزین را آغاز کرد.

شبه‌نظامیان گروهک داعش روز جمعه به نیروهای منطقه کردستان عراق در جنوب‌غرب کرکوک حمله و چند منطقه از جمله بخشهایی از میدان نفتی خباز را تصرف کردند.

به گفته منابع ارتشی کردستان عراق، نیروهای پیشمرگه کرد امروز در نبرد دیگری در نزدیکی میدان خباز برای عقب راندن شبه‌نظامیان تلاش کردند.

میدان خباز میدان نفتی کوچکی است که در 20 کیلومتری جنوب‌غرب کرکوک قرار دارد و از ظرفیت تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت برخوردار است. تولید نفت از این میدان تا پیش از حمله شبه‌نظامیان حدود 10 هزار بشکه نفت در روز بود.

کد خبر 234096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =