۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 234106
تولید نفت پمکس مکزیک کاهش یافت

شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک روز جمعه (10 بهمن ماه) از کاهش 0.4 درصدی تولید نفت خام این شرکت در ماه دسامبر سال 2014 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پمکس روز جمعه اعلام کرد که تولید نفت خام این شرکت در ماه دسامبر سال پیش با 0.4 درصد کاهش نسبت به ماه قبل از آن به 2میلیون و 353 هزار بشکه در روز رسید که پایینترین سطح ثبت‌شده تاکنون به شمار می‌رود.

به گفته پمکس، صادرات نفت خام این شرکت در ماه دسامبر با 0.6 درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر به 1.24 میلیون بشکه در روز رسید.

وزارت انرژی مکزیک از ماه ژانویه سال 1990 میلادی تاکنون میزان تولید نفت را ثبت می‌کند.

پمکس اواخر ماه اوت پیش بینی کرده بود که میانگین تولید روزانه نفت خام این شرکت در سال 2015 میلادی به 2.4 میلیون بشکه برسد که در این صورت برای نخستین سال در یک دهه اخیر شاهد افزایش تولید نفت خواهد بود. 

پمکس درصدد همکاری با آن دسته از شرکتهای بزرگ نفتی است که منابع عظیم نفت و گاز را در سواحل خلیج مکزیک در آمریکا به بهره‌برداری رسانده‌اند اما تا پیش از سال 2013 میلادی و ایجاد تغییرات در قانون انرژی این کشور از انجام آن محروم بوده است.

انریکه پنانیتو، رئیس جمهور مکزیک، قانون اصلاح انرژی را با هدف تغییر در روند کاهشی تولید نفت و جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت تصویب کرد.

این اصلاحات با پایان دادن به انحصار 75 ساله پمکس، هم اکنون زمینه انجام نخستین سرمایه‌گذاریهای مشترک را با شرکتهای بزرگ نفتی فراهم کرده است.

کد خبر 234106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =