مناقصه 1.5 میلیارد دلاری ساخت خطوط لوله و تاسیسات صادرات گاز به عراق

مناقصه 1.5 میلیارد دلاری ساخت خطوط لوله و تاسیسات مربوط به صادرات گاز ایران به عراق به روش B.O.T (با بازگشت همه هزینه های سرمایه گذار از محل درآمدهای ناشی از صادرات گاز به عراق) از طریق مناقصه عمومی به زودی برگزار می شود.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: تامین سرمایه مورد نیاز و احداث خطوط لوله و تاسیسات مربوط به صادرات گاز به کشور عراق شامل احداث خطوط انتقال گاز دزفول- کوهدشت، کوهدشت- بیستون، کوهدشت- چهارمله، بیستون- کرمانشاه، اهواز- خرمشهر، خرمشهر- مرز (شلمچه)، همچنین احداث پنج واحد تاسیسات تقویت فشار گاز، ایستگاههای کنترل فشار و یک ایستگاه اندازه‌گیری می شود.

علیرضا غریبی در خصوص مدت اجرای این پروژه ها افزود: برای اجرای خطوط لوله و ایستگاههای کنترل فشار و اندازه گیری مرتبط، یکسال و برای اجرای تاسیسات تقویت فشار گاز، دو سال زمان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: دوره بازپرداخت هزینه ‎های سرمایه گذار (مبلغ قرارداد) ظرف سه سال پس از شروع صادرات، (شش ماه دوره تنفس پس از شروع صادرات، پرداخت‎ها در پنج قسط هر شش ماه یکبار به ترتیب 10 درصد، 15 درصد، 20 درصد، 25 درصد، 30 درصد کل هزینه‎های سرمایه گذاری) صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، برآورد تقریبی هزینه ‌های مستقیم اجرای طرح یکهزار و 500 میلیون دلار است و پیشنهاد قیمت سرمایه‌گذار شامل برآورد دقیق و سایر هزینه‌های مرتبط خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: محل، زمان تحویل و گشایش پاکتها در مدارک مناقصه ارائه می شود.

غریبی به شرایط سرمایه گذاران متقاضی اشاره و افزود: دارا بودن توانمندی مدیریتی برای اجرای طرح، توانمندی برای تامین سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح، توانایی ارائه ضمانتنامه شرکت در مناقصه به مبلغ 90 میلیارد ریال، از جمله شرایطی است که سرمایه گذاران متقاضی باید دارا باشند.

به گزارش شانا، کلیه متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه به سایت شرکت مهندسی و توسعه گاز به آدرس WWW.NIGCENG.IR و یا نشانی خیابان استاد نجات اللهی، نبش کوچه صارمی، پلاک 141، طبقه سوم، واحد سه، نسبت به دریافت اسناد مناقصه و پرسشنامه های مربوط به ارزیابی توانمندیهای مدیریتی و مالی تا تاریخ 14/11/93 اقدام و فرم پرسشنامه تکمیل شده را حداکثر ظرف مدت دو هفته از آخرین مهلت دریافت پرسشنامه، به نشانی فوق تحویل کرده و رسید دریافت کنند.

بر پایه این گزارش، متقاضیانی که از نظر توانمندیهای مالی و مدیریتی حائز شرایط شناخته شوند، حداکثر 10 روز مهلت دارند اسناد مناقصه را تکمیل و پاکتهای پیشنهادی («الف» و «ج») خود را ارائه کنند.
بر همین اساس، بدیهی است تکمیل مدارک مناقصه، هیچگونه حقی را برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 234110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =