هند ذخایر استراتژیک نفتی تشکیل می‌دهد

دولت هند برای اطمینان از تأمین بدون وقفه نفت مورد نیاز صنایع خود، تأسیسات ذخیره‌سازی با ظرفیت بیش از 5 میلیون تن نفت احداث می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «ایندیا تایمز»، نگرانیها از بروز وقفه در تولید نفت به دلیل بی‌ثباتی در کشورهای تولید کننده، دولت هند را واداشت تا مجوز ساخت تاسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی نفت را با ظرفیت بیش از پنج میلیون تن صادر کند.

هدف دولت هند از ساخت این تاسیسات، اطمینان از تامین بدون وقفه نفت مورد نیاز کشور از طریق ذخیره‌سازی نیاز 2 ماه به نفت است.

بر اساس این گزارش، اولین تاسیسات ذخایر استراتژیک نفت هند به ظرفیت 1.33 میلیون تن ماه آینده در شهر «ویساخاپاتنام» آماده می‌شود و بعد از آن نیز دو تاسیسات ذخیره‌سازی 1.5 میلیون تنی در «مانگالور» و 2.5 میلیون تنی در «پادور» در مدت هشت ماه آینده، تکمیل می‌شوند.

مجموع این ذخایر می‌توانند نیاز نفتی هند را به مدت 13 روز برآورده سازند اما این کشور برای اطمینان از امنیت انرژی خود به مدت 90 روز نیاز به منابع ذخیره‌سازی با ظرفیت 13.32 میلیون تن دارد که به گفته مقامهای این کشور، مرحله دوم از طرح ایجاد امنیت انرژی هند به این مسئله اختصاص می‌یابد.

هند در شرایط کنونی، تنها قادر است نفت خام را در تانکرهای ذخیره‌سازی پالایشگاه‌ها و خطوط لوله خود به مدت 45 تا 50 روز ذخیره کند.

این گزارش حاکیست، ذخایر زیرزمینی نفت هند  توسط شرکت «ذخایر استراتژیک نفت هند» که زیرمجموعه «هیئت توسعه صنایع نفتی» است، ساخته می‌شود.

هند بعد از آمریکا، چین و روسیه، چهارمین مصرف کننده بزرگ انرژی است که 80 درصد از نیاز خود به نفت را  از محل واردات تامین می کند.
کد خبر 234112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =