چاه شماره 71 خانگیران به صورت رسمی افتتاح می شود

همزمان با دهه فجر، چاه شماره 71 خانگیران برای حفظ توان تولید و تضمین حداکثر گاز مورد نیاز پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به صورت رسمی افتتاح می شود.

به گزارش شانا،‌ محمدرضا مهدی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در بازدید فرماندار شهرستان سرخس از مجموعه‌های مختلف این شرکت با بیان مطلب بالا گفت: چاه شماره 71 خانگیران در شرایط اضطراری با ظرفیت تقریبی یک ونیم میلیون مترمکعب در روز که دهم دیماه 93 بطور اتوماتیک راه‌اندازی و در مدار تولید قرار گرفته بود، همزمان با دهه فجر افتتاح رسمی می شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این مجموعه بزرگ در شمال شرقی‌ترین نقطه ایران، افزود: قطعه هایی که در این شرکت تولید می‌شود نه تنها در مجموعه سرخس، بلکه در سطح شرکت ملی نفت استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت وگاز شرق با تاکید بر این که خودکفایی در این مجموعه به صورت واقعی معنا شده است، تصریح کرد: رسیدن به خودکفایی نتیجه تلاش کارگران، کارشناسان و متخصصان زبده این شرکت است.

حسین سنجرانی، فرماندار شهرستان سرخس در بازدید از قسمتهای مختلف مجموعه شرکت نفت از جمله چاهها، مرکز اندازه‌گیری، مرکز کنترل از راه دور(scada)، تعمیرات سر چاهی و درون چاهی، بهره‌برداری گاز ترش، مرکز جمع آوری و کارگاههای تعمیراتی نیز یادآور شد: تکیه بر توان داخلی متخصصان یکی از راههای مبارزه با تحریم به شمار می رود که خوشبختانه در شرکت ملی نفت به این نکته توجه ویژه‌ای شده است.

وی تاکید کرد: خودکفایی صنعتی، ایجاد خلاقیت و رهایی از وابستگی به خارج از کشور بویژه در صنعت نفت باید همواره مورد توجه مسئولان این بخش باشد.

به گزارش شانا، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با تولید روزانه 61 میلیون مترمکعب گاز، تامین کننده گاز 6 استان شمال و شمال شرقی کشور در بخش خانگی و صنعتی است.

کد خبر 234113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =