۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
  • کد خبر: 234130

دولت روسیه با توجه به توافقات انجام شده در سفر اخیر رئیس‌جمهور ونزوئلا به این کشور و دست‌آوردهای آن در حوزه اقتصاد ونزوئلا حضور رسمی خود در پروژه‌های نفتی این کشور آمریکای جنوبی را به مرحله تصویب و تأیید رساند.

به گزارش شانا به نقل از فارس، «اریک لیرون» مسئول بخش اکتشافات و تولید شرکت «روسنفت» روز جمعه درخصوص همکاری‌های این کشور با ونزوئلا در حوزه اقتصادی و نفتی اعلام کرد: با توجه به توافقات انجام شده بین ۲ کشور در سفر اخیر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به روسیه و دست‌آوردهای آن ما امروز حضور خود در پروژه‌های نفتی این کشور آمریکای جنوبی را تصویب کرده و ادامه همکاری خود در این بخش را در اولویت کاری‌مان قرار می‌دهیم.

به گزارش «کورئو دل اورینوکو»، رئیس شرکت «روسنفت» که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شرکت‌های نفتی جهان به شمار می‌رود در این رابطه تصریح کرد: ما یقین داریم که در ونزوئلا تعهدات کافی برای رسیدن به اهداف مطرح شده بین دو کشور وجود خواهد داشت.

در این راستا «لیرون» به عنوان رهبر هیئت نمایندگان روسی که چندی پیش به منظور دیدار از مناطق نفتی ونزوئلا راهی این کشور شده بودند طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی از پیشرفت خوب همکاری‌ها و روابط بین دو کشور خبر داده و اعلام کرد که بر طبق توافقات موجود پیش بینی می‌شود نتیجه فعالیت‌های دوجانبه بین ونزوئلا و روسیه در پروژه‌های نفتی این کشور استخراج روزانه 130 هزار بشکه نفت خام در ونزوئلا باشد.

طبق گزارشات موجود شرکت «روسنفت» با بررسی کامل منطقه و مشخص کردن چندین حفره فعال برخی از آن‌ها را به منظور همکاری و کمک به بهره‌وری بیشتر به شرکت «پتروموناگاز» اختصاص داده است.

«لیرون» در این رابطه افزود که شرکت ونزوئلایی- روسی «پتروموناگاز» از مدیریت و زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

وی در پایان سخنانش در ارتباط با این طرح اعلام کرد: ما در حال انجام طرحی هستیم که طی آن تمامی اهداف تولیدی کشور را دنبال می‌کنیم.

طی این پروژه شرکت‌هایی چون «روسنفت»، «پتروموناگاز»، شرکت دولتی نفت ونزوئلا، «پتروپریخا»، «بوکرون» و «پتروویکتوریا» باهم همکاری می‌کنند.

کد خبر 234130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =