امیدواری بلغارستان به اجرای طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم

رئیس جمهوری بلغارستان اعلام کرد که این کشور هنوز امیدوار است که طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از پراگ، روسن پلونلیئف، رئیس جمهوری بلغارستان اعلام کرد که کشورش هنوز امیدوار است که طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم اجرا شود.

وی در مصاحبه ای با یک روزنامه پراگی گفت: ما هیچ گزینه و شرطی را در مورد خط لوله گازی ساوث استریم کنار نگذاشته ایم زیرا هیچ چیز درباره موضع رسمی روسیه در این باره دریافت نکرده ایم.

رئیس جمهوری بلغارستان با بیان این که دولت بلغارستان در حال اجرای کارهای مقدماتی مربوط به اجرای طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم است، ابراز امیدواری کرد که طرح ساخت این خط لوله از سرگرفته شود.

این مقام ارشد ابراز امیدواری کرد که این طرح به تدریج مجوزهای لازم را برای اجرا در اختیار بگیرد.

وی تاکید کرد که موضع بلغارستان در این باره واضح و روشن است و می تواند تنها در شرایطی اجرا شد که با استانداردهای قانونی اتحادیه اروپا هماهنگ باشد.

این بیانیه در زمانی اعلام شد که بلغارستان به شدت به گاز روسیه وابسته است و 90 درصد نیازهای گازی بلغارستان با واردات این سوخت از مسکو تامین می شود.

یکم ماه دسامبر سال 2014 میلادی نیز شرکتهای گازپروم روسیه و بوتاش ترکیه یک یادداشت تفاهم برای ساخت یک خط لوله گازی با ظرفیت صادرات 63 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه از مسیر دریای سیاه امضا کردند.

بنا به گفته آلکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم، به طور کلی 14 میلیارد مترمکعب گاز در سال به ترکیه عرضه می شود و باقیمانده این گاز نیز به هابی در مرز ترکیه-یونان و برای تحویل به مشتریان گازپروم در جنوب اروپا ترانزیت می شود.

در این روز، طرح ساخت خط لوله جدید ترانزیت گاز روسیه به ترکیه تایید شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه لغو طرح ساخت خط لوله گازی ساوث استریم را اعلام کرد.
کد خبر 234142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =