بازنگری ارزیابی اقتصادی پالایشگاه آناهیتا

ارزیابی اقتصادی اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا به منظور ایجاد اطمینان دهی به صاحبان سهام آن بازنگری می شود.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این باره به خبرنگار شانا گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در پالایشگاه آناهیتا با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، لازم است شرایط جدید بازار مورد مطالعه قرار بگیرد.

شهاب الدین متاجی با اشاره به طراحی اولیه و پایه این طرح، افزود: با ارزیابی اقتصادی مجدد،در صورت نیاز،تغییر لازم انجام خواهد شد که این مهم اطمینان کافی برای صاحبان سهام ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون اقدامهای مربوط به انجام مناقصه و انتخاب مشاور طرح (پیمانکار EPC و مشاور MC) در دست پیگیری است.

متاجی با بیان اینکه در این مرحله برنامه زمانی تامین مالی و تطبیق آن با برنامه اجرایی بسیار مهم است، افزود: ترکیب جدید سهامداران کنونی این شرکت عبارت از 33.3 درصد سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ٣٣.٣ درصد سهم صندوق بازنشستگی کشوری،٢٠ درصد سهم شرکت ملی پالایش و پخش و ١٣.٤ درصد نیز سهم شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است.

به گزارش شانا، طرح احداث شرکت پالایش نفت آناهیتا با ظرفیت ١٥٠ هزار بشکه در روز واقع در کیلومتر ١٥ بزرگراه کرمانشاه- همدان در سال ١٣٨٥ به منظور تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه اقتصادی و اجتماعی، همچنین تامین فرآورده‌های نفتی مورد نیاز غرب کشور توسط هیئت وزیران تصویب شد.

پس از امضای تفاهمنامه در ماههای پایانی سال ١٣٨٥، مشارکت نامه‌ای در سال ١٣٨٦میان سهامداران بدین منظور امضا شد و متعاقب صدور جواز تاسیس، "شرکت پالایش نفت آناهیتا" به ثبت رسید.

با بهره برداری از این پالایشگاه روزانه در حدود ٧ میلیون لیتر بنزین به سبد سوختی کشور افزوده می‌شود.

همچنین علاوه بر تأمین فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه و غرب کشور، امکان صدور بخشی از فرآورده های تولیدی به کشورهای همسایه، تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پائین دست، جایگزین کردن پالایشگاه موجود، توسعه فن آوری استان کرمانشاه، بهره برداری از سرمایه گذاری غیردولتی در توسعه پالایشگاه‌های کشور، تولید فرآورده‌های نفتی مطابق با استاندارد فرآورده‌های نفتی یورو ٥ اروپا و رعایت استانداردها و ملاحظات زیست محیطی نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

کد خبر 234153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =