ورود اتوبوسهای هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود 5 دستگاه اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت طی 45 روز آینده خبر داد.

به گزارش شانا، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان این‌که ورود اتوبوسهای برقی و هیبریدی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سیاست شهرداری تهران استفاده از تکنولوژی پاک و سوخت هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

پیمان سنندجی افزود: هم اکنون یک دستگاه اتوبوس هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده و 4 دستگاه دیگر نیز طی 45 روز آینده وارد ناوگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: دوران راهکارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به سر آمده و باید شهر تهران را براساس الگوی شهری پایتخت مدیریت کرد، با توجه به اهمیت موضوع، کنترل آلودگی هوا از منبع تولید از جمله سیاستهای شهرداری تهران است.

سنندجی با بیان این‌که اصلی ترین برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل، کاهش آلاینده‌ها از منبع است، عنوان کرد: امیدواریم با تحقق این مهم در سال 1404 به آسمانی پاک دست یابیم، از این رو طی یک برنامه ریزی 10 ساله برای کاهش آلودگی هوای شهر برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در نظر دارد تا با استفاده از تکنولوژی پاک و سوخت هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر کنترل آلاینده‌ها از مبدا گام بردارد، در همین راستا هم اکنون یک دستگاه اتوبوس هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده و در آینده‌ای نزدیک این ناوگان گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این اتوبوسها با استفاده از موتور مکانیکی انرژی الکتریکی تولید می‌کند و تنها استارت زدن آن با سوخت گازوئیل است، به همین دلیل میزان آلایندگی این اتوبوسها در حد صفر خواهد بود.

سنندجی افزود: اتوبوسهای هیبریدی تقریبا سه برابر سایر اتوبوسهای فعلی عمر مفید دارند و قادر به جابه جایی بیش از ۳۰۰ مسافر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان این‌که ورود اتوبوسهای برقی و هیبریدی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار دارد، گفت: تمام دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک و خودروهای هییریدی پیش می‌روند و این اتوبوسها نقش به سزایی در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارند.

کد خبر 234158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =