تعیین منابع برای گازرسانی به مناطق کمتر برخوردار

80 درصد منابع حاصل از دریافت 10 درصدی عوارض گاز، صرف گازرسانی به شهر و روستاهای کمتر برخوردار، نفت و گاز خیز و سردسیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 12 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره طرح الحاق برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برگشت داده‌شده از شورای نگهبان، با اصلاح بند (الف) ماده الحاقی 31 این طرح موافقت کردند.

بر اساس اصلاح صورت گرفته در بند (الف) ماده الحاقی 31 و تبصره آن عبارت "وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط" جایگزین عبارت "شرکت ملی گاز ایران" می‌شود.

بر اساس اصلاحات شکل‌گرفته در ماده الحاقی 31، دولت مکلف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی 10 ‌درصد بهای گاز مصرفی به‌استثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به‌عنوان عوارض از مشترکان دریافت و به خزانه واریز کند.

الف- 80 درصد وجوه دریافتی صرفاً برای احداث تأسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها، با اولویت مناطق سردسیر، نفت‌خیز، گاز خیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است، توسط وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط هزینه می‌شود.

تبصره: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است خسارات وارده به معابر عمومی روستاها ناشی از عملیات گازرسانی را از محل منابع این بند جبران کند.

کد خبر 234169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =