تاکسی فرسوده پیکان در روز 2 باک بنزین مصرف می‌کند

یک خودروی تاکسی در سطح شهر تهران ممکن است در روز 1 باک بنزین مصرف کند، در صورتی که تاکسی فرسوده پیکان حتی 2 باک بنزین را نیز مصرف می‌کند.

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که عدم تردد تاکسی پیکان فرسوده در سطح شهر تهران از مدتها قبل در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار داشته است، گفت: خودروهای تاکسی اساسا به دلیل فعالیت و پیمایش طولانی مدت در سطح شهر در مقایسه با سایر خودروها سریعتر به سن فرسودگی نزدیک می‌شوند.

شهرام جباری زادگان ادامه داد: یک تاکسی فرسوده تقریبا به اندازه 10 خودروی شخصی که شاید تنها در روز 20 کیلومتر مسافت طی می‌کند آلایندگی تولید خواهد کرد.

وی به مصرف بالای سوخت تاکسی پیکان در مقایسه با دیگر خودروهای در حال تردد در سطح شهر تهران اشاره و تصریح کرد: یک خودروی تاکسی در سطح شهر تهران ممکن است در روز 1 باک بنزین مصرف کند، در صورتی که تاکسی فرسوده پیکان حتی 2 باک بنزین را نیز مصرف می‌کند.

مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان این‌که تاکسیهای فرسوده بالای 15 سال باید از رده خارج شوند، عنوان کرد: هرچند موضوع خروج و از رده خارج کردن تاکسیهای فرسوده به دلیل برخی مشکلات مدیریتی بین خودروسازان کشور و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاخیر روبرو شد، اما امیدواریم با همکاری همه ارگانها و سازمانهای مربوطه، همچنین رانندگان تاکسی، موضوع از رده خارج کردن تاکسیهای فرسوده پیکان با جدیت پیگیری و دنبال شود.
 

کد خبر 234171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =