۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 234172
سود شورون افزایش یافت

شرکت چندملیتی انرژی شورون آمریکا روز جمعه (10 بهمن ماه) از افزایش بیش از انتظار سود خود در سه ماه چهارم سال 2014 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورون، دومین تولیدکننده نفت آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که در پی فروش مواد شیمیایی، مواد روغنی و دیگر فرآورده‌های پالایش‌شده و جبران افت قیمتهای نفت سبب افزایش بیش از انتظار سود این شرکت در سه ماه چهارم سال گذشته شد.  

افت حدود 60 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون سبب کاهش سود ناخالص در صنعت نفت شده و شرکتها را برای پایین آوردن بودجه سرمایه‌ای تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، شرکت انگلیسی-هلندی شل، یکی از شرکتهای نفتی جهان مانند شورون، روز پنجشنبه اعلام کرد که مخارج خود را تا سه سال آینده 15 میلیارد دلار کاهش می‌دهد.

مدیران شورون نیز در اقدامی مشابه بودجه سرمایه‌ای این شرکت را با 13 درصد کاهش به 35 میلیارد دلار رساندند.

جان واتسون، مدیر امور مالی شورون، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به منظور مواجهه با چالشهای ناشی از نوسان در شرایط قیمتهای نفت و با تلاشهای قابل‌توجه برای مدیریت کاهش هزینه‌ها، سال 2015 را با قدرت مالی آغاز می‌کنیم.

در واقع توانایی این شرکت در عملیاتهای پایین‌دستی شامل فروش محصولات پالایش‌شده، بخش مهم فعالیتهای شورون در این سه ماه بوده که سود آن حدود چهار برابر افزایش یافته است.

درآمد شورون در بخش بالادستی که شامل اکتشاف و تولید نفت و گاز می‌شود، در سه ماه چهارم با کاهش 45 درصدی همراه بوده است.

در مجموع درآمد خالص شورون در سه ماه چهارم سال 2014 میلادی 3.47 میلیارد دلاری، معادل یک دلار و 85 سنت در هر سهم، بود. این شرکت در مدت مشابه سال 2013 درآمدی بالغ بر 4.93 میلیارد دلار، معادل دو دلار و 57 سنت در هر سهم، داشت.

به گفته تامسون رویترز، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که درآمد شورون به یک دلار و 63 سنت در هر سهم برسد.

شورون اعلام کرد که هزینه‌های تبدیل ارز خارجی، سبب کاهش 432 میلیون دلاری درآمد این شرکت شده است.

بنا بر این گزارش، تولید شورون در این سه ماه در سطح 2.58 میلیون بشکه معادل نفت در روز ثابت ماند.

کد خبر 234172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =