دولت از رقم خاصی برای قیمت نفت در بودجه حمایت نمی‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: دولت بر رقم خاصی برای قیمت نفت در بودجه سال آینده تأکید ندارد و بر لایحه پیشنهادی خود پافشاری می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، درباره این‌که دولت اصرار دارد قیمت نفت در بودجه 94 را 72 دلاری تعیین کند، گفت: دولت روی قیمت 72 دلاری اصراری ندارد، دولت بر لایحه پیشنهادی اصرار دارد؛ زیرا این لایحه به شکلی تنظیم‌شده است که در وضع خیلی کمتر از 72 دلار نیز پاسخگو است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: این لایحه برای قیمت بالاتر از 72 دلار هم- باوجود احتمال ضعیت تحقق این امر نیز - کارآ است؛ ازاین‌جهت، دولت بر لایحه خود، تأکید دارد وگرنه همه می‌دانند در حال حاضر قیمت نفت 72 دلار نیست.

نوبخت گفت: تأکید دوباره من این است که دولت هم‌اکنون از یک عدد خاص حمایت نمی‌کند زیرا دولت معتقد است بودجه باید منعطف و واقع‌بینانه ارائه شود تا در هر وضعی پاسخگو باشد.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به تجربه‌های جهانی در این زمینه گفت: یکی از شیوه‌های بودجه‌ریزی در جهان، بودجه مبتنی بر عملکرد است که در آن بودجه به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که با اعداد کمتر و یا بیشتر نیز کارا است.

گفته می‌شود که سقف کل بودجه 94 از سوی دولت 837 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

کد خبر 234181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =