هموارسازی 500 کیلومتر از مسیر خطوط لوله منطقه 4 انتقال گاز انجام شد

عملیات هموارسازی (تسطیح مسیر) 500 کیلومتر از خطوط انتقال گاز در بخشهای عملیاتی منطقه چهار عملیات انتقال گاز توسط مراکز بهره برداری خطوط لوله این منطقه در حال انجام است.

به گزارش شانا، مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز با اشاره به لزوم تسطیح مسیر برای سرعت بخشی به عملیاتها در زمان بحران گفت: در اجرای عملیات تسطیح مسیر خطوط انتقال گاز در منطقه چهار عملیات انتقلا گاز، از ابتدای امسال عملیات تسطیح مسیر 500 کیلومتر از خطوط انتقال گاز در محدوده منطقه آغاز و هم اکنون 50 درصد پیشرفت دارد.

رسول داودی نژاد افزود: به دلیل تعرضهای صورت گرفته به حریم اختصاصی این خطوط در سالهای گذشته، امسال عملیات تسطیح با پاسخگویی و هشدار به معترضان و متقاعد کردن آنها به رعایت مقررات حریم خطوط لوله و انسداد تقاطعهای غیر قانونی مالکان زمینهای مجاور همراه بود.

وی ادامه داد: این تقاطعها منجر به از بین رفتن کامل خاکریزهای پوشش خطوط لوله گاز شده و خطراتی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، از دیگر مشکلات و موانع طبیعی تسطیح مسیر خطوط نیز می توان به سختی کار در پاکسازی و جابجایی صخره ها و سنگهای بزرگ، اصلاح آب بردگیها و احداث و بازسازی مجدد باند غیر فعال اشاره کرد.

مدیر منطقه چهار انتقال گاز از مالکان زمینهای مجاور خطوط انتقال گاز دعوت کرد با رعایت مقررات حریم خطوط انتقال گاز، این منطقه را در صیانت از سرمایه های ملی یاری کنند.

کد خبر 234186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =