اطلاعات منابع هیدروکربوری کشور روزآمد شد

اطلاعات هیدروکربنهای تولیدی شرکت ملی نفت ایران از سوی پژوهشگاه صنعت نفت روزآمد شد.

به گزارش شانا، علی اصغر پاسبان، پژوهشگر پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این مطلب، گفت: با همکاری مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران اطلاعات تولید مواد هیدروکربوری شرکت ملی نفت ایران از سوی گروه ارزیابیهای تخصصی و استاندارد نفت خام و فرآورده پژوهشگاه صنعت نفت طی 2 سال روزآمد شد.

وی افزود: تاکنون اطلاعات 100 نمونه نفت خام تولیدی کشور، اطلاعات 25 نمونه میعانات گازی، 100 نمونه اطلاعات گازی کشور روز آمد شد.

پاسبان همچنین از تهیه نرم افزار جامع تولید مواد هیدروکربوری کشور با تلاش پژوهشگران پژوهشگاه صنعت خبر داد و افزود: کنترل کیفیت هیدروکربورهای صادراتی ایران و فرمولاسیون خوراک پالایشگاه ها و نفتهای خام صادراتی توسط پژوهشگاه صنعت نفت انجام می شود؛ این درحالی است که در گذشته تعیین شناسنامه و درجه نفت خام کشور از سوی خارجیها صورت می گرفت.

وی اعلام کرد: هم اکنون کنترل کیفیت هشت نمونه نفت خام صادراتی، بیش از 10 نمونه میعانات گازی و انواع نفت کوره در گروه ارزیابیهای تخصصی و استاندارد نفت خام و فرآورده های پژوهشگاه صنعت انجام می پذیرد.

پاسبان با بیان این که اطلاعات و نتایج به دست آمده از این پروژه ها مبنای طراحی پالایشگاه های نفتی و میعانات گازی است، گفت: از ارزیابیهای صورت گرفته در ارزش گذاری این محصولات در قراردادهای داخلی و بین المللی برای فروش استفاده می شود.

بر اساس گزارش شرکت ملی نفت ایران این پژوهشگر پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در میان دانشگاهها و موسسه های داخلی به عنوان بازوی علمی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همکاری می کند و مهمترین محصولات شرکت ملی نفت ایران با آرم پژوهشگاه صنعت نفت در سایت شرکت ملی نفت ایران به بازارهای بین المللی معرفی می شود.

پاسبان افزود: با توجه به شناسنامه تعیین شده از سوی پژوهشگاه صنعت نفت، نفت خام در امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تعیین قیمت می شود.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت همچنین طرح مطالعه جامع تخصیص بهینه انواع نفت خام و تعیین مشخصات کیفی نفت خام ارسالی به سمت پالایشگاه های داخلی و صادرات را نیز در دستور کار قرار داده است.

پاسبان توضیح داد: در طرح یاد شده، سیستم تولید و توزیع نفت خام کشور در حالت کنونی مطالعه شده و بهینه ترین سناریوهای فرآورش داخلی و صادراتی نفت خام کشور برای سالهای آینده پیشنهاد می شود.

کد خبر 234187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =