گشایش نخستین سامانه خورشیدی مولد برق در منطقه عملیاتی سرخون

نخستین سامانه خورشیدی مولد برق شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (منطقه عملیاتی سرخون) گشایش یافت.

به گزارش شانا، سامانه خورشیدی مولد برق چهار کیلوواتی چاه شماره هفت منطقه عملیاتی سرخون بندرعباس با حضور احمد مجیدی نسب، مشاور فرهنگی وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

این طرح از سوی منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی و با همکاری بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی اداره برنامه ریزی زاگرس جنوبی و اداره تدارکات کالای زاگرس جنوبی به منظور تامین برق چاه شماره هفت با استفاده از انرژی خورشید و سیستم فتوولتائیک برنامه‌ریزی و اجرا شد.

دریابر، مجری طرح یاد شده در این باره گفت: این طرح از ۱۵ عدد صفحه خورشیدی ۲۵۰ واتی برای تامین انرژی مورد نظر چاه شماره هفت تشکیل شده است.

به گفته وی، صفحه‌های مورد استفاده در این طرح وظیفه تغذیه دو عدد شارژکننده ۸۰ آمپری را بر عهده دارند که با فرمان گرفتن از سیستم کنترل مرکزی، شارژ باطریها و تامین انرژی این چاه را انجام داده و برق مورد استفاده در شب را تامین می‌کنند.

دریابر افزود: این سیستم شامل سیستم کنترل مرکزی است که جریان، ولتاژ، دما، توان و پارامترهای دیگر را در نظر گرفته و با توجه به محدودیتهای بار باطری و سیستم، توان مورد نیاز را به وسیله کنترل بار تامین می کند.

وی از مزایای این طرح را قابلیت اتصال به رایانه و انتقال تمام داده‌های یک ماه فعالیت و عملکرد سیستم به آن ذکر کرد و گفت: ویژگی منحصر به فرد سیستم، این است که همه مصرف کننده‌ها ۲۴ ولت DC بوده و اتلاف انرژی را تا حد نزدیک به صفر کاهش می‌دهد.

کد خبر 234210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =