تداوم رشد اقتصادی کانادا در سال 2015 با وجود افت قیمت نفت

صندوق بین‌المللی پول روز جمعه (10 بهمن ماه) از رشد اقتصاد کانادا در سال 2015 میلادی با وجود کاهش قیمتهای نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول روز جمعه (10 بهمن ماه) اعلام کرد که با وجود کاهش شدید قیمتهای نفت، به دلیل افزایش صادرات به بازار در حال بهبود آمریکا و در پی آن جبران افت مصرف داخلی و سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی کانادا در سال جاری ادامه می‌یابد.

به گفته این موسسه، با وجود این که اقتصاد کانادا هنوز بهبود کلی نیافته است اما پیش‌بینی می‌شود که با آرام شدن بازار مسکن، رشد اقتصادی این کشور در سال جاری متعادلتر شود.

کانادا همچنان یکی از تولیدکننده بزرگ نفت به شمار می‌رود و کاهش سرمایه‌گذاریها در این صنعت به دلیل افت قیمتهای نفت، رشد اقتصادی این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد کانادا در سال جاری 2.3 درصد افزایش یابد که این رقم در مقایسه با پیش‌بینی این موسسه مبنی بر رشد 2.4 درصدی این کشور در سال 2014 اندکی کاهش داشته است.

صندوق بین‌المللی پول اواخر ماه ژانویه مشاوره خود را با مقامهای کانادا در وزارت اقتصاد به پایان رساند.

این نهاد ضمن حمایت از اقدام اخیر بانک کانادا برای کاهش نرخ سود بانکی ، گفت که سیاستگذاران را به ادامه نظارت بر تأثیر سیاستهای مالی بر بدهیهای بخش خانگی و قیمتهای مسکن ترغیب می‌کند.

بانک کانادا هفته گذشته با اشاره به تأثیر افت شدید قیمتهای نفت بر رشد اقتصادی و اهداف تورمی این بانک، به طور ناگهانی نرخ بهره را از یک درصد به 0.75 درصد کاهش داد. 

بانک کانادا همچنین پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 میلادی از 2.4 درصد به 2.1 درصد کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که قیمتهای مسکن در این کشور با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به قیمتهای منطقه، هفت تا 20 درصد افزایش می‌یابد اما به گفته این موسسه، نشانه‌هایی از آرام شدن بازار مسکن وجود دارد. 

کد خبر 234212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =