۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر: 234219
صنعت نفت از دستاوردهای انقلاب نگهداری کرده است

صنعت نفت علاوه بر نقش بی بدیلش در انقلاب اسلامی ایران، با تولید و تامین انرژی کشور در شرایط سخت، از دستاوردهای انقلاب نگهداری کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: صنعت نفت و شرکتهای تابع آن بدون وقفه و بگونه ای مسسمر در حال نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

سعید محجوبی با بیان اینکه پالایشگاه ها، شرکت ملی پخش و خطوط لوله و مخابرات به عنوان شاهرگ اصلی حیات انرژی در کشور، نقش مهمی در تمام دوران انقلاب، جنگ و تحریم داشته است، تصریح کرد: پالایشگاه آبادان به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در قبل از انقلاب با ظرفیت تصفیه روزانه 600 هزار بشکه نفت خام مصداق بارز این موضوع است.

وی تصریح کرد: در آن دوران نبض انرژی کشور در پالایشگاه آبادان می زد و با توجه به تاثیری که این پالایشگاه در زمان انقلاب و اعتصاب ها داشت، در جنگ نیز مورد هدف دشمن قرار گرفت و بخش عمده آن از بین رفت.

محجوبی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان بلافاصله پس از جنگ تاکنون مورد بازسازی قرار گرفته است،اظهار کرد: با تغییراتی که بویژه در یکسال اخیر صورت گرفته است و با توجه به برنامه های توسعه آن در آینده نزدیک، این پالایشگاه را به مدرنترین و بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه مبدل خواهد کرد.

وی به راه اندازی کامل فاز سوم این پالایشگاه در اوایل سال آینده اشاره کرد و افزود: برخی از بخشهای این فاز در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد که بزودی به مرحله راه اندازی قطعی وارد می شود.

کد خبر 234219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =