توجه برنامه ششم توسعه از تولید و عرضه به سمت مدیریت درست

وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه به دنبال مدیریت کارآمد و درست در همه بخشهاست.

معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه بیش از بحث تولید و عرضه آب و برق به فکر مدیریت صحیح هستیم تا بتوانیم شرایط را مهار کنیم و میزان بهره وری را در آب و برق راهبری کنیم.

علیرضا دائمی افزود: وزارت نیرو با برنامه ریزی های بلند مدت خود در پی استفاده بهینه از تمام ظرفیتهای موجود است و در این مسیر با همکاری بخش خصوصی افزون بر افزایش تولید در بخش برق در زمینه آب و انرژیهای نو نیز طرحهای بسیار خوبی در آینده عملیاتی می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این‌که مهم‌ترین اولویت وزارت نیرو، افزایش بهره وری آب و برق است گفت: این دو کالا که به مردم عرضه می کنیم اهمیت بسیاری دارند و باید دولت و مجلس حمایت ویژه ای از این بخشها به عمل آورند.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تمام هدف ما مصرف بهینه، افزایش بهره وری و حداکثر کاهش تلفات خواهد بود.

به گزارش شانا، قائم‌مقام وزیر نیرو نیز پیشتر در مورد برنامه‌های وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه گفته بود: برنامه ششم توسعه روی بهره‌وری و مدیریت منابع آب متمرکز خواهد بود، به‌گونه‌ای که بر مدیریت حوضه‌ای و تقویت حوضه‌ها تاکید شده و تمرکز بیشتری می‌شود.

ستار محمودی با اشاره به این‌که بسیاری از پروژه‌های ناتمام و خیلی از برنامه هایی که در حد ایده هستند و باید به فعل در بیایند در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار می گیرند گفت: نگاه وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه به بهره برداری از منابع آب است.

وی افزود: تاکنون تا حدود قابل توجهی سازه‌های فیزیکی را احداث کرده‌ایم، اما چرخه‌های تکمیلی اجرا نشده‌اند. همین طور استفاده بهینه از آب و راهکارهایی که مشکلات کم آبی را تخفیف بدهد از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

محمودی با اشاره به اولویت وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه در حوزه برق نیز اظهار کرد: توسعه انرژیهای نو و تولید پراکنده در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار می گیرد و بیشتر به گسترش آنها می پردازیم.

وی ادامه داده بود: افزایش راندمان، کاهش تلفات و افزایش بهره وری برق از جمله کارهایی هستند که به طور دقیق‌تر و جدی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار می گیرند.

کد خبر 234224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =