ثمره انقلاب در صنعت گاز منجر به ایجاد رفاه برای مردم شد

ثمره انقلاب در صنعت گاز منجر به ایجاد رفاه برای مردم شد و این شرکت هم اکنون به یک برند بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز یکشنبه (12 بهمن ماه) در مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شرکت ملی گاز ایران پس از انقلاب مردم را به رفاه رسانده و ایجاد اعتماد کرده است.

حمیدرضا عراقی افزود: امام خمینی (ره) با یک رهبری آگاهانه، با حفظ حرمت انسانها و شخصیت دادن به آنها توانست مردم را بسیج کند.

وی یادآور شد: ما فرزند انقلاب هستیم و باید بر اساس ارزشهای انقلاب عمل کنیم و به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند باشیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیش از انقلاب تنها به برخی از شهرها گازرسانی شده بود و گاز به شوروی صادر می شد و این در حالی است که هم اکنون بیش از 70 درصد سبد انرژی کشور از گاز تامین می شود.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران پس از انقلاب رشد کرد و خدمت انجام داد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: پیش از انقلاب نمونه داخلی اقلام گازرسانی در کشور وجود نداشت و امکان طراحی شبکه گاز را نیز نداشتیم.

عراقی با بیان این که باید استقلال پیدا می کردیم، تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران هم اکنون به جایگاهی رسیده که اگر این تلاش و پشتکار در کنار عدم وابستگی ما نبود روزانه معادل 4.5 میلیون بشکه نفت در کشور سوخته می شد.

وی با بیان این که فعالیتهای انجام شده توسط شرکت ملی گاز ایران برای حفاظت از محیط زیست بی سابقه است، یادآور شد: گازرسانی به نیروگاهها و صنایع در اقتصاد و حفظ محیط زیست کشور اثرگذار است.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران علاوه بر تامین انرژی، درآمدزایی نیز برای کشور ایجاد می کند و ماهانه 700 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به خزانه دولت واریز می کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که ما باید خودمان را برای فعالیتهای بزرگتر در این شرکت آماده کنیم تصریح کرد: این شرکت تاکنون توانسته است سالانه بیش از 189 میلیارد مترمکعب گاز به را مبادی مصرف تحویل دهد.

عراقی تاکید کرد: شرکتهای پالایش گاز در طول یکسال گذشته فعالیتهای ویژه ای انجام داده و زمان تعمیرات اساسی را کاهش داده اند.

وی ادامه داد: این پالایشگاهها با تفکر انقلابی سعی کردند سود شرکت را افزایش دهند و تولیدات را به ارزش افزوده تبدیل کنند.

معاون وزیر نفت با بیان این که شرکت انتقال گاز برای انتقال پایدار، ایمن و مطمئن گاز در زمستان پارسال و همچنین امسال بسیار تلاش کرده است، گفت: این شرکت در دو سال گذشته بصورت ویژه عمل کرده است.

به گفته وی، شرکت انتقال گاز ایران توانست افزایش تولید در بخش بالادست را به مبادی مصرف انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به بهره برداری از خط لوله دهم سراسری و ایستگاههای تقویت فشار توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکید کرد: این فعالیتها بسیار ویژه بوده و بهره برداری از شش ایستگاه تقویت فشار در طول یکسال سابقه ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون روزانه یکصد میلیون لیتر گاز بیشتری به نیروگاهها تحویل می شود، گفت: با توجه به تحویل این مقدار گاز از مصرف همین مقدار سوخت مایع در بخش نیروگاهی جلوگیری می شود.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران باید خود را برای ورود به یک فضای بین المللی آماده کند.

عراقی یادآور شد: حجم تولید گاز تا سه سال آینده به 330 میلیارد متر مکعب می رسد و این شرکت می خواهد در تجارت جهانی نقش موثری بازی کند.



کد خبر 234230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =