ساخت خط لوله گاز صادراتی به عراق شتاب گرفت

ساخت قطعه دوم از خط لوله ششم سراسری به طول 600 کیلومتر، با هدف انتقال گاز صادراتی به عراق شتاب گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان کرمانشاه، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از محل عملیات اجرایی احداث خط لوله ششم سراسری گفت: هم اکنون این خط لوله 56 اینچ از عسلویه تا اهواز اجرا شده است.

حمیدرضا عراقی افزود: احداث قطعه 600 کیلومتری این خط لوله حد فاصل اهواز تا دهگلان نیز با تزریق منابع مالی جدید شتاب گرفته است.

وی یادآور شد:خط ششم سراسری از پارس جنوبی آغاز و پس از گذر استان خوزستان در استانهای لرستان، ایلام و کرمانشاه ادامه می یابد و در نهایت به دهگلان می رسد.

افزایش سهم صادرات گاز به عراق

به گفته وی بر اساس برنامه های پیش بینی شده، از این خط یک انشعاب نیز برای صادرات گاز به عراق گرفته می شود که امکان افزایش حجم صادرات گاز  به عراق را فراهم می کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: گازرسانی به کشور عراق با صادرات روزانه 4 میلیون مترمکعب گاز آغاز و این مقدار بر اساس توافق به تدریج افزایش می یابد.

عراقی تصریح کرد: بر اساس قرارداد، روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر و امکان افزایش این مقدار تا 40 میلیون متر مکعب در فصول گرم سال نیز وجود دارد.

وی ادامه داد:احداث خط لوله گاز در کشور عراق نیز با روند مطلوبی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: خط لوله منشعب از خط لوله ششم سراسری به طول 100 کیلومتر از چارمله در استان ایلام آغاز و در نفتشهر (مرز ایران و عراق) به پایان می رسد.

کد خبر 234462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =