قرارداد واگذاری مطالعه فناورانه 6 میدان نفتی با 6 مرکز علمی امضا شد

قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه میدانهای نفتی اهواز، کرنج، کوپال، منصوری، گچساران و بی بی حکیمه با 6 مرکز علمی و تحقیقاتی کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، عصر امروز (چهارشنبه، 15 بهمن) مراسم امضای قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه میدانهای نفتی منتخب به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با حضور رکن الدین جوادی ، مدیرعامل شرکت ملی نفت به عنوان کارفرما ، بیژن عالی پور ، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان مجری میادین واگذار شده و 6 دانشگاه و پژوهشگاه انتخاب شده برگزار شد.

بر اساس این گزارش قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه میدان نفتی "اهواز" با "پژوهشگاه صنعت نفت" امضا شد و به ترتیب مسئولیت مطالعات فناورانه میدان نفتی "کرنج" به "دانشگاه آزاد اسلامی"، میدان نفتی "کوپال" به "دانشگاه صنعتی شریف" ، میدان نفتی "منصوری" به "دانشگاه شیراز"، میدان نفتی "گچساران" به "دانشگاه صنعت نفت" و میدان نفتی "بی بی حکیمه" به "پژوهشگاه ازدیاد برداشت" سپرده شده است.

بنا بر اعلام محمد علی عمادی ، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، امروز قرارداد شش میدان از مجموعه میدانهای تحت اختیار شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با شش دانشگاه منعقد شد و روز شنبه نیز قرارداد سه میدان دیگر با سه مرکز علمی و تحقیقاتی امضا می شود.

امضاء قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه ی میدان های نفتی و دانشگاه ها  1

 وی با تاکید بر این که کرد مدت اجرای این قرارداد 10 سال است و هر مجموعه علمی و تحقیقاتی متناسب با توانمندی و عملکرد خود ارزیابی می شود، افزود: سپردن میدانهای جدید به مراکز علمی و تحقیقاتی و میزان پرداختهای مالی متناسب با عملکرد این مجموعه ها خواهد بود؛ ضمن آن که همکاری با شریک خارجی در این روند الزامی است که بر آن تاکید کرده ایم.

به گزارش شانا، رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که در این جلسه حضور داشت، امضای این قراردادها را یکی از قدمهای دیرهنگام در صنعت نفت برشمرد که می تواند پایه ریز قدمهای بلندتری در صنعت نفت باشد.

 

کد خبر 234511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =