جشن تولید فاز 12 پارس جنوبی در غرفه گروه پتروپارس برگزار می شود

در آستانه سی و شمشین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن تولید از فاز 12 پارس جنوبی که دهه نخست اسفندماه به صورت رسمی گشایش می یابد، در غرفه گروه پتروپارس ضلع شمالی خیابان آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فاز 12 پارس جنوبی، بزرگترین پروژه تاریخ صنعت کشور است که در دولت یازدهم و همزمان با اولویت بندی پروژه‌های صنعت نفت از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت، در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار گرفته است.

از ٢٠ فروردین ١٣٩٣ تولید اولیه با ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز شیرین در روز محقق شد و در طول یک سال گذشته، باتلاش شبانه‌روزی ردیفهای دوم تا پنجم شیرین‌سازی پالایشگاه به بهره‌برداری رسید و  ششمین و آخرین ردیف آن در روزهای گذشته وارد مدار شد.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در 22 بهمن 1392 وعده گشایش فاز 12 را داده بود که اینک با گذشت یکسال از آن تاریخ، وعده رئیس جمهوری محقق شده و پس از گذشت بیش از هشت سال، گاز از میدان گازی پارس جنوبی که با کشور قطر مشترک هستیم به شبکه سراسری متصل شده است.

براساس این گزارش حدود یک درصد از گاز جهان در فاز 12 پارس جنوبی قرار دارد ضمن این که درآمد کشور از تولید این فاز بیش از هشت میلیارد دلار در سال خواهد بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت، نیز وعده افتتاح رسمی این فاز را در سال 1393 داده بود که اینک این وعده با مدیریت کارفرما و پیمانکار طرح (شرکت پتروپارس) محقق شد.

محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس پیش تر گفته بود: راه‌اندازی 6 واحد در طول یکسال، چیزی فراتر از معجزه است که جز با اعتقاد راسخ و باور به «توانستن» محقق نمی‌شد.

وی با بیان این که با وجود تنگناهای مالی، شرکت ملی نفت ایران تا حد امکان با حمایت خود سبب شد تا عملیات اجرا استمرار داشته باشد، گفت: پالایشگاه گازی مثل یک کارخانه کوچک نیست که 6 ماهه راه‌اندازی شود، در طول یکسال اخیر مدیریت کلان وزارت نفت مجدانه پیگیر کار بود تا 6 واحد پالایشگاه راه‌اندازی شد و علاوه بر آن، یک ردیف بازیابی گوگرد نیز به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش با افتتاح رسمی فاز 12 روزانه 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری متصل می شود.

انجام بیش از 143 میلیون نفر ساعت کار( هر ایرانی دوساعت در این پروژه کار کرده است) و کسب رکورد 64 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت از جمله دستاوردهای اجرای عظیم ترین پروژه صنعت کشور است.

افتتاح فاز 12 منجر به افزایش چهار درصدی سود ناخالص ملی ( اضافه شدن هر ثانیه یک سکه طلا در فاز 12 به سرمایه کشور) می‌شود، ضمن این‌که در اجرای این پروژه احترام به محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شانا، غرفه گروه پتروپارس چهارشنبه ( 22 بهمن ماه) در ضلع شمالی خیابان آزادی، نبش خیابان رودکی مقدم بازدیدکنندگان را گرامی می دارد و به همراه هموطنان جشن تولید از فاز 12 پارس جنوبی را برگزار می کند.

کد خبر 234869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =