سواحل دریا اولویت نخست ساخت مجتمعهای پتروشیمی

مرضیه شاهدایی با اعلام این خبر که از این پس مکان یابی اجرای طرح های پتروشیمی بر اساس نرم افزار آمایش سرزمین معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری انجام خواهد شد تاکید کرد: اولویت احداث واحد پتروشیمی در کنار دریا است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی تصریح کرد: معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری نرم افزار آمایش سرزمین تهیه کرده است و از این پس مکان یابی پتروشیمی ها با هماهنگی این معاونت انجام می شود.

مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در باره چالش کم آبی در کشور و توسعه صنعت پتروشیمی در سطح ایران نیز تصریح کرد: توسعه پتروشیمی در سطح کشور بیشتر با توجه به هدف اشتغالزایی و استفاده از ظرفیتهایی که در مناطق مختلف وجود دارد، مطرح شد اما باید توجه کرد که پتروشیمی به آب زیادی نیاز دارد.

شاهدایی با اشاره به اشتغال زایی به عنوان یکی از مهمترین اهدف صنعت پتروشیمی، تصریح کرد: پتروشیمی یک صنعت آب و انرژی بر است، از این رو بسیاری از واحد های پتروشیمی هم اکنون با مشکل آب و صادرات مواجه هستند.

وی یکی دیگر از چالشهای کنونی صنعت پتروشیمی را تهیه و ارسال خوراک برای مجتمعهای پتروشیمی در داخل کشور دانست و گفت: در برخی واحدهای پتروشیمی خوراک باید به داخل کشور منتقل و سپس محصول بعد از تولید بادی دوباره به کنار آب حمل و صادر می شود.

کد خبر 234914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =