پاختکور ازبکستان حریف هفته آینده نفت ایران

تیم نفت ایران در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الجیش قطر رفت و در پایان توانست با پیروزی بر این تیم به مرحله گروهی این رقابتها صعود کند.

به گزارش شانا، تیم نفت ایران و الجیش قطر که برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر به میدان رفته بودند در نیمه اول به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند اما در نیمه دوم این تیم نفت بود که توانست با یک گل حریف خود را از پیش رو بردارد.

نفت که نیمه دوم را طوفانی آغاز کرده بود توانست در دقیقه 50 بازی با ضربه سر ارسلان مطهری دروازه الجیش را باز کند. ایمان مبعلی با یک ارسال زیبا برای مطهری در این صحنه خلق موقعیت کرد.

قطریها تا دقیقه 80 حتی نتوانستند یک موقعیت خطرناک روی دروازه رقیب ایرانی ایجاد کنند و این روند تا پایان بازی نیز ادامه داشت. نفتیها نیز که با یک گل صعودشان به مرحله بعد قطعی بود تمایلی برای خطر و حمله بی مدارا به دروازه تیم الجیش نداشتند.

با این نتیجه تیم نفت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه B با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشباب عربستان و العین امارات همگروه شد.

امیدوارم سورپرایز غرب آسیا باشیم

علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل الجیش قطر، اظهار کرد: تیم الجیش قطر تیمی عربی نبود و آنها از بازیکنان برزیلی و کره‌ای در تیم‌شان بهره می‌بردند و در مجموع برای خط حمله این تیم رقمی معادل 12 میلیون دلار هزینه شده بود.

وی ادامه داد: از تمامی هوادارانی که ما را در این بازی تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم. روز گذشته خبرنگار عربی از من پرسید که چرا روی دیدار تیم نفت مقابل الجیش تبلیغات خاصی صورت نگرفته است که من در پاسخ به او گفتم اجازه بده تا سه‌شنبه با حضور در ورزشگاه آزادی شاهد حمایت هواداران از ما باشید.

منصوریان با اشاره به این که فشار زیادی روی تیم نفت در این مرحله به دلیل حذفی بودن آن وجود داشت، گفت: ما در این بازی احتیاج داشتیم که هواداران از ما حمایت کنند و سکوها را خالی نبینیم. عده‌ای که آمدند نشان دادند که اگر تیمی مثل نفت خوب بازی کند، در لیگ قهرمانان آسیا بدون هوادار نخواهد بود و پشت پرچم آن خالی نیست.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با تاکید بر این که این تنها علی منصوریان نیست که در موفقیت تیم نفت نقش دارد، اظهار کرد: می‌دانستیم که اگر بخواهیم ترسو بازی کنیم، به تیم ما اجازه نمی‌دهند که حتی از نیمه زمین خارج شود. بنابراین تیم بالاتر از حد معمول بازی کرد و مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. ما می‌دانستیم که هوا و ارتفاع ورزشگاه آزادی کار را برای تیم الجیش سخت می‌کند.

منصوریان در ادامه درباره صعود این تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: ما با این برد توانستیم امتیازبندی رنکینگ تیم‌های ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا حفظ کنیم چرا که پلی‌آف برای ما 1+3 است در حالی که برخی از کشورها هستند که پلی آف آنها 2+2 است.

وی با بیان این که از امروز به فکر بازی هفته آینده خود مقابل پاختاکور ازبکستان هستیم، افزود: نفت می‌تواند برای آسیا سورپرایز باشد و یا اینکه می‌توانیم در این برد بخوابیم. این پیروزی برای ما به عنوان یک شمشیر دولبه به حساب می آید. باید بگویم که هفته‌های سخت پیش روی ما نزدیک است.

 

کد خبر 235402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =