مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: رونق تولید و موفقیت های امروز در پارس جنوبی و صنعت نفت حاصل اتکا به توان اجرایی و مدیریتی کشور بدون مشارکت قابل توجه خارجی ها و مدیریت صحیح منابع در وزارت نفت و پیمانکاران اصلی متولی کار است.

به گزارش شانا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز شنبه به نقل از مهدی یوسفی در دیدار با امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سیراف افزود: پس از حدود پنج سال که پالایشگاهی به بهره برداری نرسید اکنون به لطف خداوند متعال و اراده و تدبیر ملت و دولت، فاز 12 به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه پارس جنوبی با فعالیت همزمان شش ردیف شیرین سازی گاز ترش در مدار تولید قرار دارد.

وی اضافه کرد: بخشی از دیگر فازهای اولویت نخست صنعت نفت در پارس جنوبی شامل فازهای 15 و 16 و 17 و 18 نیز هم اکنون به تصفیه گاز می پردازند که امیدواریم در سال آینده به تولید کامل برسند.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با همه محدودیت ها و کمبودهای شدید اعتبارات، اکنون به میزان بیش از 100میلیون متر مکعب در روز به تولید گاز کشور از میدان گازی پارس جنوبی اضافه و به تبع آن به تولید ناخالص ملی به شکل چشمگیری افزوده شده است که این موفقیت برای اقتصاد و کشور رشد فوق العاده و دستاوردی عظیم برای ایران اسلامی است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از امید بخشی مستمر ائمه جمعه و جماعات در خطبه ها و منابر، تاکید کرد: با توجه به همسویی اغلب رسانه های بین المللی با منافع دشمنان ملت ایران، تریبون های مذهبی کشور بهترین جایگاه برای امیدبخشی به مردم و ارایه اطلاعات درباره موفقیت ها و دستاوردهای کشور است.

وی ادامه داد: در سال جاری 350 میلیارد ریال به منظور ارایه خدمات عام المنفعه و اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای در سراسر استان بوشهر از طرف وزارت نفت در قالب مصوبات سفرهای مقام معظم رهبری و پروژه های مصوب گذشته، تخصیص و پرداخت شده است.

یوسفی بیان کرد: این اعتبارات که جدا از خدماتی است که به صورت مستمر به مناطق پیرامونی مانند تامین آب شرب مناطق شهری ارایه می شود، بیشتر در بخش راه، درمان، آموزش هزینه شده است.

وی گفت: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به صورت کامل اجرایی شده و پروژه های مصوب به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: منطقه سیراف فراتر از محدوده جغرافیایی و به عنوان نماد قدمت و عظمت تاریخی جنوب ایران شناخته می شود.

یوسفی با اشاره به اینکه طرح مجتمع پالایشگاهی میعانات گازی سیراف نخستین پالایشگاه در پارس جنوبی است که به نام یک منطقه جغرافیایی شناخته می شود، افزود: با احداث این هشت پالایشگاه کوچک درعمل مشکلات ناشی از محدودیت بازار برای فروش میعانات گازی در فصل زمستان از بین خواهد رفت وبا تکمیل این پالایشگاه ها، به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری نیز کمک خواهد شد.

وی با اشاره به تعهد وزارت نفت برای احداث تقاطع غیر همسطح در بندر سیراف گفت: درسال جاری مراحل مطالعاتی و فنی طرح انجام و پس از اخذ مصوبات و مجوزهای اولیه برای تایید نهایی دراختیار هیات مدیره شرکت ملی نفت قرار گرفته است.

یوسفی اضافه کرد: امیدواریم پس از تصویب نهایی اجرای این پروژه، عملیات اجرایی آن در سال آتی آغاز شود.

طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های کنگان و عسلویه در جنوب استان بوشهر در دست اجراست.

کد خبر 235534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =