هواشناسی خوزستان به دستگاههای سنجش آلاینده ها تجهیز شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تامین تجهیزات اندازه گیری و سنجش آلاینده ها برای تهیه و جمع آوری اطلاعات و پردازش داده های مربوط به آلودگی هوا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، کورش بهادری امروز (سه شنبه پنجم اسفند ماه) در این باره گفت: این تجهیزات شامل سه سامانه سنجش بارانهای اسیدی، گازها و اندازی گیری میزان گرد و غبار است و هم اکنون در محوطه هواشناسی خوزستان در اهواز در حال نصب است.

وی با بیان این که برای خرید و نصب این تجهیزات 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز سازمان هواشناسی کشور پرداخت شده است، افزود: سامانه سنجش بارانهای اسیدی برای نخستین بار در کشور در هوا شناسی خوزستان راه اندازی می شود.

بهادری اظهار کرد: با نصب و راه اندازی تجهیزات تازه و پیشرفته سنجش بارانهای اسیدی، گازها و گرد و غبار، بستر لازم برای انجام مطالعات علمی و دانشگاهی، هشدار به شهروندان برای آمادگی و همچنین مقابله و مهار آلاینده ها در کلانشهر اهواز فراهم می شود.

پدیده گرد و غبار در یک ماه اخیر روند زندگی عادی مردم خوزستان را با مشکلات جدی روبرو و خسارت قابل توجهی به بخشهای اقتصادی، صنایع، کشاورزی و دامداری خوزستان وارد کرد.

تعطیلی مدارس و اداره ها در چند نوبت، کندی تردد در محورهای استان، قطعی مقطعی برق و  لغو  112 پرواز از فرودگاه بین المللی اهواز از جمله مشکلات ناشی از بروز این پدیده بود.

کد خبر 235867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =