حلال پارسی سول تضمین کننده افزایش تولید گاز است

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: اگر قرار باشد در سال 1404 ظرفیت فعلی تولید گاز به دو برابر برسد باید 12 هزار تن حلال پارسی سول در سال به ارزش 40 میلیون دلار تولید شود.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالحسین ثمری امروز ( چهارشنبه، 6 اسفندماه) در مراسم رونمایی از نخستین فناوری بومی‌سازی شیرین سازی گاز در همایش تخصصی پارسی سول اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید به معنای واقعی، کلمه تدبیر را در صنعت نفت حس کردیم.

وی با یادآوری این که بیژن زنگنه، وزیر نفت سال گذشته نوید افزایش ظرفیت تولید گاز را داده بود که در سطح جهانی کار ساده‌ای نبود، افزود: هم اکنون شاهد افزایش ظرفیت تولید گاز کشور هستیم که این امر حاکی از اعتماد به اهداف تعیین شده از سوی مدیران است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران به اعمال تحریمها علیه صنعت نفت اشاره کرد و افزود: صنعت گاز از ابتدا با تحریم مانوس بوده است و پس از انقلاب این شرکت پروژه‌ای را با 50 درصد ظرفیت اسمی راه‌اندازی کرد اما، امروز شاهد تولید بیش از 20 درصد ظرفیت اسمی هستیم که نشان‌دهنده قابلیت رقابت شرکت ملی گاز با شرکتهای خارجی است.

ثمری ادامه داد: وقتی قرار است گاز کشور بالاتر از 70 درصد از سهم سبد انرژی کشور را به خود اختصاص دهد بنابراین توسعه این صنعت نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که بخش پالایش شرکت ملی گاز ایران آماده همکاری برای توسعه حلال پارسی سول در کشور است، گفت: برای افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور باید از تجربه و دانش علمی شرکت ملی گاز به منظور دستیابی به توسعه پایدار استفاده کرد.
کد خبر 235969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =