اختصاص 7.5 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه حمل و نقل بار و مسافر

شورای اقتصاد با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، مبلغ 7.5 میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل بار و مسافر و بیش از یک میلیارد و 650 میلیون دلار نیز برای برقی کردن چاههای کشاورزی اختصاص داد.

به گزارش شانا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امروز (چهارشنبه 6 اسفندماه) پس از پایان جلسه هیئت دولت گفت: هماهنگیهای لازم انجام شده تا با وجود فشارهای بدخواهان ملت با تشدید تحریمها و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، مقدمات لازم را فراهم کنیم تا حقوق ماهانه اسفند به کارکنان دولت بموقع پرداخت شود.

محمدباقر نوبخت با اشاره به تلاش برای پرداخت بموقع یارانه نیز افزود: شاید تقدیر بر این بود که دولت در شرایطی مدیریت کشور را برعهده گیرد که سختیهای بسیاری از گذشته برجای مانده تا ما آنرا برای مردم تسهیل کنیم.

وی با یادآوری تشکیل جلسه شورای اقتصاد در هفته جاری تصریح کرد: این شورا دو مصوبه داشت که یکی از آنها اختصاص 7.5 میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل بار و مسافر بود تا سالانه به منظور صرفه جویی در سوخت، کاهش آلاینده‌های محیط زیست و کاهش تصادفات حداقل سه درصد خدمات ریلی و حمل و نقل بار و مسافر در کشور توسعه یابد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در مصوبه دوم نیز قرار شد با هدف صرفه جویی یک میلیارد لیتر نفت و گاز از طریق برقی کردن چاههای کشاورزی، بیش از یک میلیارد و 650 میلیون دلار اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هدف از این مصوبه این بود که طی سه سال بتوان سالانه 100 هزار حلقه چاه که با پمپهای گازوئیلی استخراج می‌شود بصورت برقی شود که این اقدام باعث تسهیل کار کشاورزی و صرفه جویی نیز خواهد شد.

نوبخت افزود: همچنین برای این که بتوانیم سهم صادرات برق را بیش از 12 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و زمینه افزایش بازدهی نیروگاههای برقی را بصورت بخاری و سیکل ترکیبی فراهم کنیم، صرفه جویی از این راه به سرمایه گذاران که این صرفه جویی را ایجاد کرده‌اند، اختصاص خواهد یافت.

وی در مورد تک نرخی شدن ارز در سال آینده تصریح کرد: این موضوع نیازمند شرایط بهتر است، ما باید هم بازار را مدیریت کنیم تا نوسانات زیادی نداشته باشد تا اگر شرایط به نحو مطلوب مورد نظر پیش رفت، نرخ ارز را تک نرخی کنیم.

سخنگوی دولت عنوان کرد: دولت تصویب کرده‌ است که یکهزار میلیارد تومان کمک بلاعوض برای شبکه‌ های آب، فاضلاب و برق واحدهای مسکونی مهر به وزارت نیرو پرداخت شود تا این شبکه‌ ها بدون دریافت پول از مردم تکمیل شود.

کد خبر 236000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =