نقشه راه برای پیشرفت فناوری انرژی کشور اهمیت بسزایی دارد

فناوری شیرین سازی گاز و حلال پارسی سول یکی از انتخابهای راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت است که باید به چشم اندازهای وزارت نفت گره زده شود و اینجاست که اولویت بندی برنامه های پژوهشی بسیار اهمیت پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس امروز (چهارشنبه 6 اسفندماه) در همایش تخصصی پارسی سول گفت: امروزه بزرگترین چالش کشورهای بزرگ، انرژی است و در عین حال، عامل پیشرفت و رشد کشورهاست.

علی اکبر شعبانپور، کشورهایی که در حوزه انرژی تأثیرگذار هستند را سه دسته دانست و اظهار کرد: کشورهایی که فقط منابع انرژی دارند، کشورهایی که فناوری حوزه انرژی دارند و کشورهایی که هم منابع و هم فناوری انرژی دارند و ایران با این که در مجموع منابع نفت و گاز در رده نخست قرار دارد اما در دسته نخست، یعنی کشورهایی که فقط منابع دارند، است؛ در نتیجه باید در زمینه پیشرفت فناوری در کشور تلاش شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: برای پیشروی در بخش فناوری باید نقشه راه داشت و پژوهشگاه صنعت نفت برای هر فناوری باید چشم اندازی همسو با چشم انداز کلی کشور و وزارت نفت داشته باشد.

شعبانپور با اشاره به فناوری شیرین سازی گاز و حلال پارسی سول اظهار کرد: این فناوری یکی از انتخابهای راهبردی پژوهشگاه صنعت نفت است که باید به چشم اندازهای وزارت نفت گره زده شود و اینجاست که اولویت بندی برنامه های پژوهشی بسیار اهمیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: ابعاد طرح فناوری شیرین سازی گاز بسیار مهم است و باید به تمام ابعاد آن از جمله جایگاه صنعتی، تجاری سازی، تناسب حلال با تجهیزات صنعتی، انرژی مصرفی، رقابت با فناوریهای خارجی و میزان اثرگذاری بر محیط زیست و موارد دیگر توجه بسیار کرد.

کد خبر 236011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =