ذخیره سازی نفت و محصولات پالایشی آمریکا به حد نصابهای تازه ای رسیدند

تازه ترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ذخیره سازی نفت خام به بالاترین سطح و محصولات پالایشی به کمترین سطح خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود که روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) منتشر کرد اعلام نمود که سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا با توقف تولید چند پالایشگاه در این کشور، برای هفتمین هفته پی در پی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در این فصل رسید، همچنین سطح ذخیره محصولات پالایشی آمریکا به کمترین حد در فصل جاری رسیده است.

ذخیره سازی نفت خام در آمریکا در هفته منتهی به 20 فوریه (اول اسفندماه) هشت میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یافت و به 434 میلیون و 100 هزار بشکه رسید. این رقم بالاترین سطح ذخیره سازی نفت خام در این فصل از هنگام ثبت این داده ها از 80 سال پیش تا کنون است.

بر اساس این گزارش، ذخیره سازی نفت خام در پایانه کوشینگ در اوکلاهاما، بزرگترین پایانه انتقال نفت آمریکا، دو میلیون و 400 هزار بشکه افزایش داشت.

در همین حال، ذخیره سازی بنزین در آمریکا در همین مدت سه میلیون و 100 هزار بشکه کاهش یافت. این در حالی بود که تحقیقات رویترز از کاهش یک میلیون و 500 هزار بشکه ای این محصول خبر می داد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا می افزاید که سطح ذخیره سازی میعانات، شامل گازوئیل و نفت کوره، دو میلیون و 700 هزار بشکه کاهش یافته است. پیش از این انتظار می رفت سطح این گروه از محصولات سه میلیون و 100 هزار بشکه کم شود.

طارق ظهیر، از موسسه تایچ کپیتال، گفت: به طور قطع فکر می کنم که روند افزایش سطح ذخیره سازی ها ادامه داشته باشد.

 

کد خبر 236020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =