۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر: 236021
لیبی تولید نفت میدان السریر را افزایش می دهد

شرکت مسئول میدان السریر لیبی اعلام کرد که قصد دارد تولید نفت این میدان و سایر میدانهای متصل به پایانه الحریقه را به روزانه 180 هزار بشکه برساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمران الزوی، سخنگوی شرکت عربین گالف اویل، روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) اعلام کرد که لیبی قصد دارد تولید نفت میدانهای السریر و المسله را که تامین نفت پایانه الحریقه را بر عهده دارند، به روزانه 180 هزار بشکه برساند.

لیبی تولید هر دو میدان نفتی السریر و المسله را پس از اینکه خط لوله آنها در هفته گذشته بر اثر حمله شورشیان منفجر شد، آغاز کرده است. این دو میدان نفت مورد نیاز پایانه الحریقه، بزرگترین پایانه نفتی خشکی لیبی که هنوز فعال است را تامین می کنند.

یک مقام صنعت نفت لیبی روز سه شنبه (پنجم اسفندماه) اعلام کرد که تولید نفت این میدانها به 40 هزار بشکه در روز رسیده است.

سخنگوی شرکت عربین گالف اویل، اداره کننده پایانه الحریقه و میدانهای نفتی متصل به آن، گفت: ما می خواهیم تولید نفت را در این میدانها به تدریج به 180 هزار بشکه در روز برسانیم.

پایانه الحریقه روزانه 120 هزار بشکه نفت صادر می کرد و همچنین 20 هزار بشکه نفت دیگر به پالایشگاه محلی طبرق ارسال می کرد. در همین حال، ظرفیت خط لوله انتقال نفت از میدانهای اطراف به این پایانه 180 هزار بشکه در روز عنوان شده است.

 

کد خبر 236021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =